×

Legfrissebb híreink

  • Ágota bál plakát 2019

    Ágota Bál 2019

    2019. február 9-én, szombaton 19 órától immár h...
  • KIWI Nyitott kapuk sorozat 2019

    Nyitott Kapuk 2019

    A Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola és G...
  • Őszutó bazár 2018 11 24

    Őszutó bazár 2018. 11. 24.

    2018. november 24-én, 10 és 15 óra között iskol...
  • Láss világot koncert 2018 09 21

    Láss világot! – Könnyűzenei Adomány Est 2018. 09. 21.

    2018 09 21 19:00 óra. Idén immár hagyományosan ...
  • Ágota bál 2018

    Ágota bál 2018

    Idén ismét megrendezzük iskolánkban a már hagyo...

Legfrissebbek

  • Ágota bál plakát 2019

    Ágota Bál 2019

    2019. február 9-én, szombaton 19 órától immár h...
  • KIWI Nyitott kapuk sorozat 2019

    Nyitott Kapuk 2019

    A Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola és G...
  • Őszutó bazár 2018 11 24

    Őszutó bazár 2018. 11. 24.

    2018. november 24-én, 10 és 15 óra között iskol...

SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!
  • SUPPORT
  • LOGIN
Search

Még több találat...

Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
  • A WALDORF PEDAGÓGIÁRÓL
    • Waldorf iskola
      • Miért és mióta?
      • Az Iskola áttekintése
        • A Waldorf iskoláról
        • A gyermek az 1-2-3. iskolaévben
        • A gyermek a 4-5. iskolaévben
        • A gyermek a 6-7-8. iskolaévben
        • A gyermek a felső tagozatban
      • Művészeti oktatás
      • Idegennyelv oktatás
      • Bothmer gimnasztika
      • Euritmia
      • Iskolakert
    • Waldorf óvoda
      • A Waldorf óvodáról általában
      • A Waldorf óvoda alapelve
  • MAGUNKRÓL
    • Intézményünk
      • Történetünk
      • Hogy működünk
      • Házirend
      • 1% Adó felajánlás
      • Információk iskolánkról
    • Óvodánk
      • Óvodánk bemutatása
      • Tevékenységeink
      • Jelentkezés az óvodába
      • Baba-mama csoport
    • Általános iskolánk
      • Alsó tagozat
        • 1. osztály
        • 2. osztály
        • 3. osztály
        • 4. osztály
      • Közép tagozat
        • 5. osztály
        • 6. osztály
        • 7. osztály
        • 8. osztály
    • Gimnáziumunk
      • 9. osztály
      • 10. osztály
      • 11. osztály
      • 12. osztály (Waldorf érettségi)
      • 13. osztály (Állami érettségi)
    • Dokumentumok
    • Galéria
  • Legfrissebb
  • KAPCSOLAT
    • Információk iskolánkról
    • ÍRJ NEKÜNK
    • HOME
  • MINDENFÉLE
    • KIWI Események
    • Dokumentumok
    • 1% Adó felajánlás
    • Iratkozz fel a KIWI hírlevélre
    • Információk iskolánkról
    • ÁLLÁSHIRDETÉSEINK
    • Galéria
    • HOME

1. OSZTÁLY

Az első osztály hangulata:

Az egész világában él a gyermek, s követi a szeretett tekintélyt, akinek minden szava és tette szent és sérthetetlen. Ő az, aki ismeri a világ titkait, s akivel a gyermek elindul vándorútján. Az első osztály a kör egysége, a mesék világa. A tündérmesékből a gyermek erőt és bátorságot merít, mikor napról-napra belső képeket teremt. Ebben az egységhangulatban mozogva alakítunk ki helyes szokásokat, melyek megalapozzák a következő évek munkáját.

A főtanítás epochái

Formarajz:

A formarajz átvezeti a gyermeket a benne működő formától, a formák átélésén át azok megalkotásáig. Segíti a különböző térirányok tudatossá tételét, előkészíti az írást és a geometriát. A forma a mozgásban él, ezért mielőtt a gyermekek füzetbe megrajzolják, nagymozgásokkal (lábbal kijárva, karral a levegőbe rajzolva) élik át a formát létrehozó mozgást. Így a vonal a formarajzban nem egyfajta kontúr, hanem a mozgás, a mozdulat látható nyoma. A munkához méhviaszból készült, tégla és rúd alakú krétákat használnak.

Írás-olvasás:

A matematika benne él a gyermeki organizmusban, a mozgás, a zene bevonásával megszólítható. Differenciálódik az egység: megjelenik benne a kettősség, a hármasság, stb. Az egész tagolásaként jelenik meg a négy alapművelet is. Megismerkedik a gyermek a római és arab számokkal, egyre többet mozog a húszas számkörben.

Számolás:

A matematika benne él a gyermeki organizmusban, a mozgás, a zene bevonásával megszólítható. Differenciálódik az egység: megjelenik benne a kettősség, a hármasság, stb. Az egész tagolásaként jelenik meg a négy alapművelet is. Megismerkedik a gyermek a római és arab számokkal, egyre többet mozog a húszas számkörben.

Kiegészítő és szakórák

Csendóra:

Ezen az órán a befelé irányuló figyelem és az odafigyelésen van a hangsúly. Az osztálytanító az általa választott könyvből olvas történeteket. Csendben hallgatják, majd szabadon rajzolnak arról, ami a történet hallatán bennük született. A csendóra elsőtől nyolcadik osztályig része a munkának, az adott év hangulatának megfelelően.

Festés:

A vizes festés szintén nyolc évig kíséri a gyerekeket. Az első három évben formák nélkül ismerkednek a tiszta színminőségekkel, a színek lényszerű karakterével. Nagy felületű, vizes lapra festenek, akvarell festékkel, széles ecsettel. Kezdetben csak a piros, sárga, kék alapszíneket kapják kézhez. Először egy-egy színnel ismerkednek. Később következik a színek egymásmellettiségének, majd azok keveredésének, találkozásának élménye. A vonalat mint színhatárt ismerik fel. A formát a színek műveként tapasztalják.

Furulya:

A gyerekek különleges ötlyukú pentaton furulyán, utánzással tanulnak meg népdalokat játszani az osztálytanítótól

Euritmia:

A mesehangulatból építkezünk. A gyermek képszerű átélésének megfelelően formálunk meg minden térformát és karmozdulatot. A gyerekek egész testükkel megtanulnak különbséget tenni egy egyenes és egy görbe, ívelt vonal között. Gyakoroljuk a versek ritmikus ütemezését. Egyszerű ritmusokat kézzel kitapsolunk, lábbal kijárunk. A kvintnek megfelelő hangközmozgást kvinthangolású dallamokkal gyakoroltatjuk.

Idegen Nyelvek:

Az óra elsősorban az adott idegen nyelven folyik. A gyermekek az év során egyre több verset, dalt, gyerekjátékot sajátítanak el, melyek az adott ország(ok) kultúrájának valódi, értékes részét képezik. A ritmus segíti őket a tanulásban, s hozzászoknak, hogy hosszabb mondatokat, szövegrészeket mondjanak, ami szabad beszédnél még nem lenne lehetséges. A témák közvetlen környezetükből valók. A megértést aktív mozgás, aktív részvétel segíti, történeteknél pedig képek. Az élettapasztalatuknak megfelelő tartalmat hordozó szövegek segítségével ízlelgethetik az idegen nyelv dallamát, zenéjét, és – még nem tudatosan – találkoznak bonyolult nyelvtani formákkal is.

Kézimunka – kézművesség:

Kitartó munkával fából kötőtűket készítenek, s ezekkel dolgoznak. Olyan tárgyakat csinálnak, amiket aztán használnak is: labda, furulyatok. A kötés mellett minden órán az évszakokhoz, ünnepekhez kapcsolódva alkotnak valamit, megismerve és felhasználva többféle természetes anyagot. (Ősszel, pl. termésekből képek, füzérek, mesebeli lények születnek.)

Mozgás:

A torna ebben az életkorban játék. Körtáncok, énekes és ugrós játékok, fogók vannak még soron. Futás, szökdelés, egyensúlyozás, labdázás, egyéb ügyességi gyakorlatok; ugrálóköteles, gólyalábas feladatok, zsinórjátékok szerepelnek itt. A tanár gyakran csak ötletadó játszótárs, a tornaszerek a játékos fantázia által megelevenített akadályokká, kellékekké válnak. Az átélt mesélős feladatok képeinél a gyermek többféle szerepbe belebújik. Jellemzően olyan játékokat játszunk, ahol egyedül senki nem nyer, és csak úgy jó a játék, ha mindenki aktívan, ügyesen és figyelemmel vesz benne részt.

Zene:

A pentaton magyar nép- és gyermekdalokat sok mozgással kísérjük. Mindig hallás után, egyszerű utánzással tanulják meg, majd pentaton furulyán el is játsszák ezeket a gyermekek.

HOME
A WALDORF PEDAGÓGIÁRÓI
Waldorf iskola
Az Iskola áttekintése
A Waldorf iskoláról
A gyermek az 1-2-3. iskolaévben
A gyermek a 4-5. iskolaévben
A gyermek a 6-7-8. iskolaévben
A gyermek a felső tagozatban
Miért és mióta?
Művészeti oktatás
Idegennyelv oktatás
Bothmer gimnasztika
Euritmia
Iskolakert
Waldorf óvoda
A Waldorf óvodáról általában
A Waldorf óvoda alapelve
MAGUNKRÓL
Intézményünk
Történetünk
Hogy működünk
Házirend
1% Adó felajánlás
Információk iskolánkról
Óvodánk
Óvodánk bemutatása
Tevékenységeink
Jelentkezés az óvodába
Baba-mama csoport
Általános iskolánk
Alsó tagozat
1. osztály
2. osztály
3. osztály
4. osztály
Közép tagozat
5. osztály
6. osztály
7. osztály
8. osztály
Gimnáziumunk
9. osztály
10. osztály
11. osztály
12. osztály (Waldorf érettségi)
13. osztály (Állami érettségi)
MINDENFÉLE
Információk iskolánkról
Dokumentumok
KIWI Események
1% Adó felajánlás
Iratkozz fel a KIWI hírlevélre
Galéria

Keresés az oldalon…

Search

Még több találat...

Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
  • Közösségi oldalaink
Kispesti Waldorf Óvoda, Általános iskola, és Gimnázium

© 1995 | Kispesti Waldorf Óvoda, Iskola, Gimnázium | Minden Jog Fenntartva |
A honlap üzemeltetője: AttikaSites © | All Rights Reserved.

TOP
Kispesti Waldorf Óvoda, Általános iskola, és Gimnázium
  • A WALDORF PEDAGÓGIÁRÓL
    • Waldorf iskola
      • Miért és mióta?
      • Az Iskola áttekintése
        • A Waldorf iskoláról
        • A gyermek az 1-2-3. iskolaévben
        • A gyermek a 4-5. iskolaévben
        • A gyermek a 6-7-8. iskolaévben
        • A gyermek a felső tagozatban
      • Művészeti oktatás
      • Idegennyelv oktatás
      • Bothmer gimnasztika
      • Euritmia
      • Iskolakert
    • Waldorf óvoda
      • A Waldorf óvodáról általában
      • A Waldorf óvoda alapelve
  • MAGUNKRÓL
    • Intézményünk
      • Történetünk
      • Hogy működünk
      • Házirend
      • 1% Adó felajánlás
      • Információk iskolánkról
    • Óvodánk
      • Óvodánk bemutatása
      • Tevékenységeink
      • Jelentkezés az óvodába
      • Baba-mama csoport
    • Általános iskolánk
      • Alsó tagozat
        • 1. osztály
        • 2. osztály
        • 3. osztály
        • 4. osztály
      • Közép tagozat
        • 5. osztály
        • 6. osztály
        • 7. osztály
        • 8. osztály
    • Gimnáziumunk
      • 9. osztály
      • 10. osztály
      • 11. osztály
      • 12. osztály (Waldorf érettségi)
      • 13. osztály (Állami érettségi)
    • Dokumentumok
    • Galéria
  • KAPCSOLAT
    • Információk iskolánkról
    • ÍRJ NEKÜNK
  • MINDENFÉLE
    • KIWI Események
    • Dokumentumok
    • 1% Adó felajánlás
    • Iratkozz fel a KIWI hírlevélre
    • Információk iskolánkról
    • ÁLLÁSHIRDETÉSEINK
    • Galéria
  • LEGFRISSEBB
  • HOME

Facebook

X

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. Kispesti Waldorf Iskola cselló tanárt keres egyéni hangszeres oktatásra azonnali kezdéssel, fél állásban. Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.
  2. Kispesti Waldorf Gimnázium egyetemi végzettséggel rendelkező fizika szakos pedagógust keres azonnali kezdéssel, fél állásban. Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.
  3. Kispesti Waldorf Általános Iskola osztálytanítót keres 2. osztálya mellé azonnali kezdéssel. Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. Kispesti Waldorf Iskola cselló tanárt keres egyéni hangszeres oktatásra azonnali kezdéssel, fél állásban. Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.
  2. Kispesti Waldorf Gimnázium egyetemi végzettséggel rendelkező fizika szakos pedagógust keres azonnali kezdéssel, fél állásban. Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.
  3. Kispesti Waldorf Általános Iskola osztálytanítót keres 2. osztálya mellé azonnali kezdéssel. Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

bezár