1. OSZTÁLY

Az első osztály hangulata:

Az egész világában él a gyermek, s követi a szeretett tekintélyt, akinek minden szava és tette szent és sérthetetlen. Ő az, aki ismeri a világ titkait, s akivel a gyermek elindul vándorútján. Az első osztály a kör egysége, a mesék világa. A tündérmesékből a gyermek erőt és bátorságot merít, mikor napról-napra belső képeket teremt. Ebben az egységhangulatban mozogva alakítunk ki helyes szokásokat, melyek megalapozzák a következő évek munkáját.

A főtanítás epochái

Formarajz:

A formarajz átvezeti a gyermeket a benne működő formától, a formák átélésén át azok megalkotásáig. Segíti a különböző térirányok tudatossá tételét, előkészíti az írást és a geometriát. A forma a mozgásban él, ezért mielőtt a gyermekek füzetbe megrajzolják, nagymozgásokkal (lábbal kijárva, karral a levegőbe rajzolva) élik át a formát létrehozó mozgást. Így a vonal a formarajzban nem egyfajta kontúr, hanem a mozgás, a mozdulat látható nyoma. A munkához méhviaszból készült, tégla és rúd alakú krétákat használnak.

Írás-olvasás:

A matematika benne él a gyermeki organizmusban, a mozgás, a zene bevonásával megszólítható. Differenciálódik az egység: megjelenik benne a kettősség, a hármasság, stb. Az egész tagolásaként jelenik meg a négy alapművelet is. Megismerkedik a gyermek a római és arab számokkal, egyre többet mozog a húszas számkörben.

Számolás:

A matematika benne él a gyermeki organizmusban, a mozgás, a zene bevonásával megszólítható. Differenciálódik az egység: megjelenik benne a kettősség, a hármasság, stb. Az egész tagolásaként jelenik meg a négy alapművelet is. Megismerkedik a gyermek a római és arab számokkal, egyre többet mozog a húszas számkörben.

Kiegészítő és szakórák

Csendóra:

Ezen az órán a befelé irányuló figyelem és az odafigyelésen van a hangsúly. Az osztálytanító az általa választott könyvből olvas történeteket. Csendben hallgatják, majd szabadon rajzolnak arról, ami a történet hallatán bennük született. A csendóra elsőtől nyolcadik osztályig része a munkának, az adott év hangulatának megfelelően.

Festés:

A vizes festés szintén nyolc évig kíséri a gyerekeket. Az első három évben formák nélkül ismerkednek a tiszta színminőségekkel, a színek lényszerű karakterével. Nagy felületű, vizes lapra festenek, akvarell festékkel, széles ecsettel. Kezdetben csak a piros, sárga, kék alapszíneket kapják kézhez. Először egy-egy színnel ismerkednek. Később következik a színek egymásmellettiségének, majd azok keveredésének, találkozásának élménye. A vonalat mint színhatárt ismerik fel. A formát a színek műveként tapasztalják.

Furulya:

A gyerekek különleges ötlyukú pentaton furulyán, utánzással tanulnak meg népdalokat játszani az osztálytanítótól

Euritmia:

A mesehangulatból építkezünk. A gyermek képszerű átélésének megfelelően formálunk meg minden térformát és karmozdulatot. A gyerekek egész testükkel megtanulnak különbséget tenni egy egyenes és egy görbe, ívelt vonal között. Gyakoroljuk a versek ritmikus ütemezését. Egyszerű ritmusokat kézzel kitapsolunk, lábbal kijárunk. A kvintnek megfelelő hangközmozgást kvinthangolású dallamokkal gyakoroltatjuk.

Idegen Nyelvek:

Az óra elsősorban az adott idegen nyelven folyik. A gyermekek az év során egyre több verset, dalt, gyerekjátékot sajátítanak el, melyek az adott ország(ok) kultúrájának valódi, értékes részét képezik. A ritmus segíti őket a tanulásban, s hozzászoknak, hogy hosszabb mondatokat, szövegrészeket mondjanak, ami szabad beszédnél még nem lenne lehetséges. A témák közvetlen környezetükből valók. A megértést aktív mozgás, aktív részvétel segíti, történeteknél pedig képek. Az élettapasztalatuknak megfelelő tartalmat hordozó szövegek segítségével ízlelgethetik az idegen nyelv dallamát, zenéjét, és – még nem tudatosan – találkoznak bonyolult nyelvtani formákkal is.

Kézimunka – kézművesség:

Kitartó munkával fából kötőtűket készítenek, s ezekkel dolgoznak. Olyan tárgyakat csinálnak, amiket aztán használnak is: labda, furulyatok. A kötés mellett minden órán az évszakokhoz, ünnepekhez kapcsolódva alkotnak valamit, megismerve és felhasználva többféle természetes anyagot. (Ősszel, pl. termésekből képek, füzérek, mesebeli lények születnek.)

Mozgás:

A torna ebben az életkorban játék. Körtáncok, énekes és ugrós játékok, fogók vannak még soron. Futás, szökdelés, egyensúlyozás, labdázás, egyéb ügyességi gyakorlatok; ugrálóköteles, gólyalábas feladatok, zsinórjátékok szerepelnek itt. A tanár gyakran csak ötletadó játszótárs, a tornaszerek a játékos fantázia által megelevenített akadályokká, kellékekké válnak. Az átélt mesélős feladatok képeinél a gyermek többféle szerepbe belebújik. Jellemzően olyan játékokat játszunk, ahol egyedül senki nem nyer, és csak úgy jó a játék, ha mindenki aktívan, ügyesen és figyelemmel vesz benne részt.

Zene:

A pentaton magyar nép- és gyermekdalokat sok mozgással kísérjük. Mindig hallás után, egyszerű utánzással tanulják meg, majd pentaton furulyán el is játsszák ezeket a gyermekek.

FEL
Kispesti Waldorf Óvoda, Általános iskola, és Gimnázium

Facebook

X

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. Iskolánk egyetemi végzettségű, német nyelvtanári diplomával rendelkező pedagógust keres azonnali kezdéssel fél állásban.
  2. Gimnáziumunk egyetemi diplomás fizika szakos pedagógust keres óraadói státuszba.

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

Önéletrajzokat az intézmény címére várjuk: iskolainfo@waldorfkispest.hu

PHA+PGlmcmFtZSBhbGlnbj0ibWlkZGxlIiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgaGVpZ2h0PSI2MDAiIHNjcm9sbGluZz0ieWVzIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cud2FsZG9yZmtpc3Blc3QuaHUvcG9wLXVwLXN6aW5oYXovIiB3aWR0aD0iMTA1MCI+PC9pZnJhbWU+PC9wPg==
bezár

Nyitott Kapuk


A Kispesti Waldorf Iskola megrendezi az óvoda és az iskola iránt érdeklődők számára aNyitott Kapuk rendezvénysorozatát. Ezekre a kedd délutánokra azokat az érdeklődőket várjuk, akik szeretnének bepillantást nyerni a Waldorf pedagógiába, és a Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium életébe. Az első alkalomra gyerekeket is szívesen látunk, a további előadásokra viszont csak felnőtteket várunk!

Időpontok:

  • 2015. február 10. 17 óra Kiállítás a diákok munkáiból, közben az iskola diákjai zenélnek. Kb. 18:30-tól festés.
  • 2015. február 24. 17 óra Előadás az intézmény történetéről, valamint általánosságban a Waldorf pedagógiáról. Kb. 18:30-tól Euritmia.
  • 2015. március 3. 17 óra Iskola: a Waldorf pedagógia 1-12. osztályig tartó íve. Óvoda: Beszélgetés az óvodai Waldorf pedagógiáról.
  • 2015. március 10. 17 óra Iskola: az elsős osztálytanító bemutatkozása. Óvoda: tájékoztatás a jelentkezés módjáról, kérdezz-felelek.

SÜRGŐS ÁLLÁSHIRDETÉS

bezár

Kispesti Waldorf Iskola egyetemi, vagy főiskolai tanári diplomával rendelkező osztálytanítót keres leendő 1. osztálya mellé 2017. szeptemberétől.



Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

SÜRGŐS ÁLLÁSHIRDETÉS

bezár

Kispesti Waldorf Iskola egyetemi, vagy főiskolai tanári diplomával rendelkező osztálytanítót keres leendő 1. osztálya mellé 2017. szeptemberétől.



Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. Iskolánk egyetemi végzettségű, német nyelvtanári diplomával rendelkező pedagógust keres azonnali kezdéssel fél állásban.
  2. Gimnáziumunk egyetemi diplomás fizika szakos pedagógust keres óraadói státuszba.

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

Önéletrajzokat az intézmény címére várjuk: iskolainfo@waldorfkispest.hu

Ajánld fel adód 1%-át egyesületünknek!

Nem árulunk el titkot, hogy egy non-profit szervezet, mint a mienk is, egyik nagy anyagi segítségét az SZJA 1%-ának felajánlása jelenti.
Ezzel a lehetőséggel minden adófizető állampolgár élhet, eldöntheti, melyik szervezetet támogatja úgy, hogy neki semmibe nem kerül.
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen ha nem nyilatkozol, az államkasszába megy a pénz, pedig az 1% egy-egy szervezet létét jelentheti.

bezár
Adószámunk: 18080100-1-43
Köszönjük felajánlásodat! Adataidat bizalmasan kezeljük!
Ajánld fel adód 1%-át egyesületünknek!

Nem árulunk el titkot, hogy egy non-profit szervezet, mint a mienk is, egyik nagy anyagi segítségét az SZJA 1%-ának felajánlása jelenti.
Ezzel a lehetőséggel minden adófizető állampolgár élhet, eldöntheti, melyik szervezetet támogatja úgy, hogy neki semmibe nem kerül.
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen ha nem nyilatkozol, az államkasszába megy a pénz, pedig az 1% egy-egy szervezet létét jelentheti.

bezár
Adószámunk: 18080100-1-43
Köszönjük felajánlásodat! Adataidat bizalmasan kezeljük!