10. OSZTÁLY

A tizedik osztály hangulata:

A tizenhat éves gyermek érdeklődése a közösségről önmaga felé fordul. Lelki válságon megy keresztül, ami nagyon megterhelő a számára. Kritikus álláspontot képvisel a világgal és önmagával szemben. A nevelés feladat ebben az életkorban az, hogy a fiatal figyelmét önmagáról a megismerhető világ felé terelje. Az objektív rátekintés eltávolítja a szélsőséges érzelmeken alapuló ítéletalkotástól. A művészetek segítenek a lelki tartalmak kifejezésében, problémáik feloldásában. Az évet földmérés gyakorlat teszi teljessé. Új tantárgyként jelenik meg az informatika.

A főtanítás epochái

Művészettörténet:

Két jelentős művész , Dürer és Rembrandt életútját követjük műveiken keresztül. A két alkotó számos önarcképet hagyott hátra, melyek sokat elárulnak lelki konfliktusaikról, belső vívódásaikról. A fiatalok saját problémáikra ismernek rá.

Matematika:

A diákokat “az ismeretektől a felismerésig” kell elvezetni (R. Steiner). Ehhez széles gyakorlási területet kínál a trigonometria. A szögfüggvényekben a diák teljesen új kapcsolatszerkezetet, és az abból eredő gyakorlati hasznot fedezi fel. Az egyenleteknél most foglalkozunk a másodfokú egyenletekkel, valamint kifejtjük a különféle megoldási módszereket és képleteket. A kerületi és középponti szögek, valamint a húr és érintő négyszögek témaköre teret biztosít a geometriai bizonyításoknak és érveléseknek. Ezen témakörön belül tanulhatnak objektivitást a diákok.

Irodalom:

Két eposz, az Edda és Homérosz: Odüsszeia c. műve alkotja a gerincét a tananyagnak, szakórákon világ és a népek eredetét tárgyaló mítoszokkal foglalkozunk.

Nyelvtan:

Kommunikáció, az újságírás műfajai a téma egyfelől, másfelől pedig szövegismeret és retorika.

Történelem:

Az emberiség legősibb kultúrájába tekintünk, olyan kérdések mentén, melyek minden mindenkit foglalkoztatnak. Mi az ember? Honnan származik? Mióta él itt a Földön? Milyen közösségeket alkot? stb…

Földrajz:

A Földet magát élő szervezetnek tekintjük, melynek folyamatai a Föld mélyében, a szilárd kéregben, a víz- és levegőburokban, sőt a világűrben mennek végbe, melyek közül a legritmikusabbakat tanulmányozzuk

Fizika:

Témánk a statika, dinamika és a mechanika, melyben világosan érthető és megalapozott fogalmakkal lehet különböző módokon megkísérelni azt, hogy az ismeretek áttekinthetőek és biztonságot sugárzóak legyenek. Ennek érdekében a fizika matematikai formulákkal ellátása példák segítségével történik.

Biológia:

Ezen az epochán objektíven tekintünk önmagunkra, a két legfontosabb belső szervünk a szívünk é a tüdőnk működését vizsgáljuk, foglalkozunk a táplálkozással s az idegrendszer működésével.
A korábbiak folytatódnak azzal az új hang¬súllyal, hogy a diákoknak meg kell találniuk a mozgás áramában a ritmust, valamint megtapasztalni saját fel-egyenesedettségüket. Az eddig bevezetett játékok folytatódnak, a hangsúly a közösségi játékra kerül.

Idegennyelv:

Folytatódik a nyelvtani jelenségek tanulmányozása és gyakorlása; tudatosabb, magasabb szintre emelése, árnyalása. Előtérbe kerül a nyelv szépsége és legnagyobb mesterei. Különböző korszakok nagy költőit tanulhatják és adhatják elő önállóan és kórusban egyaránt. A diákok esztétikai véleményalkotási képességét kell mélységeiben gyakorolni klasszikus és modern irodalmi munkák feldolgozásával.

Kézművesség:

Szövés, fafaragás, nemezelés

Festés:

Folytatódik az árnyékolás, fekete-fehér kontrasztok, amit kiegészít a linómetszet készítés is.

Zene:

A diákok tanulnak a szonátaforma jelentőségéről a klasszikus zenében, és arról, hogy ez a zenei forma hogyan viszonyul az emberhez magához.

Dráma:

Tárgy improvizáció, kisebb történetek feldolgozása

Testnevelés:

A korábbiak folytatódnak azzal az új hang¬súllyal, hogy a diákoknak meg kell találniuk a mozgás áramában a ritmust, valamint megtapasztalni saját fel-egyenesedettségüket. Az eddig bevezetett játékok folytatódnak, a hangsúly a közösségi játékra kerül.

Informatika:

A diákok a waldorf iskolában ekkor találkoznak először az informatikával, a számítógépekkel. Fontos feladat ebben az évben megismertetni őket a számítógépek működésének alapjaival, hardver, illetve szoftver összetevőivel. Elsajátítják a szövegszerkesztés és táblázatkezelés alapjait is, amely tudást a későbbi években tovább mélyítenek.
10. osztályban rendkívül fontos az objektivitás, aminek gyakorlására egy nagyon jó eszköz a programozás tanulása.

FEL
Keresés...
Kispesti Waldorf Óvoda, Általános iskola, és Gimnázium

Facebook

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. A Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium intézményvezetőt keres. A feladat ellátásának feltételei: Felsőfokú vezetői szakképzettség, Waldorf Intézményvezetői Továbbképzés és legalább 8 év Waldorf-pedagógusként eltöltött szakmai gyakorlat. A jelentkezést az intézmény címére várjuk: iskolainfo@waldorfkispest.hu

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

PHA+PGlmcmFtZSBhbGlnbj0ibWlkZGxlIiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgaGVpZ2h0PSI2MDAiIHNjcm9sbGluZz0ieWVzIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cud2FsZG9yZmtpc3Blc3QuaHUvcG9wLXVwLXN6aW5oYXovIiB3aWR0aD0iMTA1MCI+PC9pZnJhbWU+PC9wPg==
bezár

Nyitott Kapuk


A Kispesti Waldorf Iskola megrendezi az óvoda és az iskola iránt érdeklődők számára aNyitott Kapuk rendezvénysorozatát. Ezekre a kedd délutánokra azokat az érdeklődőket várjuk, akik szeretnének bepillantást nyerni a Waldorf pedagógiába, és a Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium életébe. Az első alkalomra gyerekeket is szívesen látunk, a további előadásokra viszont csak felnőtteket várunk!

Időpontok:

  • 2015. február 10. 17 óra Kiállítás a diákok munkáiból, közben az iskola diákjai zenélnek. Kb. 18:30-tól festés.
  • 2015. február 24. 17 óra Előadás az intézmény történetéről, valamint általánosságban a Waldorf pedagógiáról. Kb. 18:30-tól Euritmia.
  • 2015. március 3. 17 óra Iskola: a Waldorf pedagógia 1-12. osztályig tartó íve. Óvoda: Beszélgetés az óvodai Waldorf pedagógiáról.
  • 2015. március 10. 17 óra Iskola: az elsős osztálytanító bemutatkozása. Óvoda: tájékoztatás a jelentkezés módjáról, kérdezz-felelek.

SÜRGŐS ÁLLÁSHIRDETÉS

bezár

Kispesti Waldorf Iskola egyetemi, vagy főiskolai tanári diplomával rendelkező osztálytanítót keres leendő 1. osztálya mellé 2017. szeptemberétől.



Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

SÜRGŐS ÁLLÁSHIRDETÉS

bezár

Kispesti Waldorf Iskola egyetemi, vagy főiskolai tanári diplomával rendelkező osztálytanítót keres leendő 1. osztálya mellé 2017. szeptemberétől.



Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. A Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium intézményvezetőt keres. A feladat ellátásának feltételei: Felsőfokú vezetői szakképzettség, Waldorf Intézményvezetői Továbbképzés és legalább 8 év Waldorf-pedagógusként eltöltött szakmai gyakorlat. A jelentkezést az intézmény címére várjuk: iskolainfo@waldorfkispest.hu

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

Ajánld fel adód 1%-át egyesületünknek!

Nem árulunk el titkot, hogy egy non-profit szervezet, mint a mienk is, egyik nagy anyagi segítségét az SZJA 1%-ának felajánlása jelenti.
Ezzel a lehetőséggel minden adófizető állampolgár élhet, eldöntheti, melyik szervezetet támogatja úgy, hogy neki semmibe nem kerül.
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen ha nem nyilatkozol, az államkasszába megy a pénz, pedig az 1% egy-egy szervezet létét jelentheti.

bezár
Adószámunk: 18080100-1-43
Köszönjük felajánlásodat! Adataidat bizalmasan kezeljük!
Ajánld fel adód 1%-át egyesületünknek!

Nem árulunk el titkot, hogy egy non-profit szervezet, mint a mienk is, egyik nagy anyagi segítségét az SZJA 1%-ának felajánlása jelenti.
Ezzel a lehetőséggel minden adófizető állampolgár élhet, eldöntheti, melyik szervezetet támogatja úgy, hogy neki semmibe nem kerül.
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen ha nem nyilatkozol, az államkasszába megy a pénz, pedig az 1% egy-egy szervezet létét jelentheti.

bezár
Adószámunk: 18080100-1-43
Köszönjük felajánlásodat! Adataidat bizalmasan kezeljük!