11. OSZTÁLY

A tizenegyedik osztály hangulata:

A kamaszok életében a fordulópont a 17. évben következik be. A kamasz elindul a felfelé vezető úton. Egy belső lelki folyamaton megy keresztül. Ami eddig csak saját lelkében élt, azt felfedezi másokban is. Már nemcsak magával, hanem másokkal is foglalkozik, felébred benne a szunnyadó szociális érzés. Három fontos szóval jellemezhetjük az ekkor benne ébredő erőket: empátia (beleérző képesség), együttérzés (képes vagyok úgy együtt lenni valakivel, ahogyan az a másiknak jó), elfogadás. Ezt egy negyedik gondolattal egészíthetjük ki: az ember esendő. Döntéseket hoz, és ezekért felelősséget vállal. A saját útját keresi, tisztában van a képességeivel. Körülnéz, hogy mik a lehetőségek az iskolában és azon kívül. A diákok az év végén szociális gyakorlaton vesznek részt, nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is. Próbatétel idegen környezetben helyt állni, fontos a világ más tájain élő emberek problémáit is érzékelni..

A főtanítás epochái

Művészettörténet:

Ez az epocha a romantikus és klasszikus kifejezésmód szembeállításával kezdődik. Ezután foglalkozhatunk a szimbolizmussal. Hangsúlyos téma az impresszionizmus (nagybányai mozgalom) és az expresszionizmus. Az út a nagy újítókkal folytatódik: Cézanne, Gaugin, Munch, van Gogh, Monet a “Blauer Reiter” iskoláig. A modern festészet jelentős alkotóihoz is közel kerülünk. A művészek és festményeik tanulmányozását mindig egy szélesebb kulturális környezetben végezzük.

Matematika:

A geometria és az algebra eddig külön tárgyalt területeit most összekapcsoljuk az analitikus geometriában. A gömbi (szférikus) geometriát, annak tárgyalásakor, a diákok a sík-trigonometria fokozásaként élik meg. A gömbi és projektív geometria jó alkalmat adhat arra, hogy a diákok más szemszögből nézzék a “világot”.

Irodalom:

Az első epochában Wolfram von Eschenbach PARZIFAL c. művét dolgozzuk fel. Ezt a témát folytatja a második epocha, melyen a romantika és realizmus határán álló, létkérdéseket felvető, a XIX. századi orosz epikus irodalommal foglalkozik. Az OROSZ-REGÉNY epochában Puskin: Anyegin, Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés, Tolsztoj: Anna Karenina vagy Iván Iljics halála c. művek állnak a középpontban.

Történelem:

A történelemórák ebben az osztályban megmutatják azt az utat, ahogy a középkor világa létrejött a görög-római, a germán és a zsidó-keresztény kultúra hagyatékaként. Ezt követően a középkori világ az állam és egyház, a nyugat és kelet közötti feszültséggel megtette az előkészületet a modern individualizmus irányába, a városi kultúrában.

Földrajz:

A speciális földrajzi téma ebben az osztályban az öko-földrajz, amely a világűr, a földfelszín domborzata, a klíma, a vegetáció, és az ember kölcsönhatásait vizsgálja. Csillagászatot is tanulunk..

Fizika:

Ahhoz, hogy a fizika modern felfedezéseihez eljussunk, végighaladunk az elektromosság elméletén, az elektromágnesesség elméletén, és a radioaktivitás alapjelenségén.

Biológia:

A nem látható, mikroszkopikus világ felé fordulunk. Az élet keletkezése (fogantatástól a születésig), az öröklődés törvényszerűségeinek kérdése felé irányítjuk a tekintetünket.

Kémia:

Az idei évben tizenkét elem kerül feldolgozásra. Az elemek egyéni karakterét a kémiai anyagok kölcsönhatásából kell kibontani. Az elemek kémiai tulajdonságai mellett megragadhatjuk azok valódi karakterét. A tizenkét elem tulajdonságai alapján az arisztotelészi elemekkel is jellemezhetők. Az elemek karakterét kémiai kísérletek alapján dolgozzuk fel. A jelenségeknél megfigyelhető tulajdonságok mellett egy-egy elem előfordulására tekintünk rá.

Idegennyelv:

A 11. osztályban nagyobb egyéni projektmunkákat kapnak a diákok: pl. idegenvezetés Budapesten, környezetvédelem, globális problémák / kérdések, nyelvtörténet, az adott nyelv helyzete a világban.

Kézművesség:

Papírmerítés, kartonozás, szobrászat

Festés:

A színek világa, formaképzés színekkel.

Zene:

Ebben az évben mélyednek el a zenetörténetben egészen az ókor zenéjétől napjainkig. A különböző korszakok jelentős műveit képesek felismerni és összehasonlítani. Új zenei formákkal találkoznak (szimfonikus költemény, rapszódia).

Dráma:

A drámatanár segítségével a fiatalok saját problémáikat vizsgálják és dolgozzák fel az órákon. A drámatanár igyekszik a háttérből segíteni a folyamatot, a fiatalok egyre nagyobb teret kapnak a munkában.

Testnevelés:

A korábbiak folytatódnak azzal az új hang¬súllyal, hogy a diákoknak meg kell találniuk a mozgás áramában a ritmust, valamint megtapasztalni saját fel-egyenesedettségüket. Az eddig bevezetett játékok folytatódnak, a hangsúly a közösségi játékra kerül.

Informatika:

Tovább mélyítjük a 10. osztályban megszerzett informatikai alapokat, a szövegszerkesztést, a táblázatkezelést és a prezentáció készítést. Ebben az évben tanulnak honlap szerkesztést is, aminek egyik fontos összetevője az akadálymentes honlapok szerkesztése is. Fő éves munkájuk informatikából egy a gyengén látók számára akadálymentesített honlap lesz.

FEL
Keresés...
Kispesti Waldorf Óvoda, Általános iskola, és Gimnázium

Facebook

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. A Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium intézményvezetőt keres. A feladat ellátásának feltételei: Felsőfokú vezetői szakképzettség, Waldorf Intézményvezetői Továbbképzés és legalább 8 év Waldorf-pedagógusként eltöltött szakmai gyakorlat. A jelentkezést az intézmény címére várjuk: iskolainfo@waldorfkispest.hu

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

PHA+PGlmcmFtZSBhbGlnbj0ibWlkZGxlIiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgaGVpZ2h0PSI2MDAiIHNjcm9sbGluZz0ieWVzIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cud2FsZG9yZmtpc3Blc3QuaHUvcG9wLXVwLXN6aW5oYXovIiB3aWR0aD0iMTA1MCI+PC9pZnJhbWU+PC9wPg==
bezár

Nyitott Kapuk


A Kispesti Waldorf Iskola megrendezi az óvoda és az iskola iránt érdeklődők számára aNyitott Kapuk rendezvénysorozatát. Ezekre a kedd délutánokra azokat az érdeklődőket várjuk, akik szeretnének bepillantást nyerni a Waldorf pedagógiába, és a Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium életébe. Az első alkalomra gyerekeket is szívesen látunk, a további előadásokra viszont csak felnőtteket várunk!

Időpontok:

  • 2015. február 10. 17 óra Kiállítás a diákok munkáiból, közben az iskola diákjai zenélnek. Kb. 18:30-tól festés.
  • 2015. február 24. 17 óra Előadás az intézmény történetéről, valamint általánosságban a Waldorf pedagógiáról. Kb. 18:30-tól Euritmia.
  • 2015. március 3. 17 óra Iskola: a Waldorf pedagógia 1-12. osztályig tartó íve. Óvoda: Beszélgetés az óvodai Waldorf pedagógiáról.
  • 2015. március 10. 17 óra Iskola: az elsős osztálytanító bemutatkozása. Óvoda: tájékoztatás a jelentkezés módjáról, kérdezz-felelek.

SÜRGŐS ÁLLÁSHIRDETÉS

bezár

Kispesti Waldorf Iskola egyetemi, vagy főiskolai tanári diplomával rendelkező osztálytanítót keres leendő 1. osztálya mellé 2017. szeptemberétől.



Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

SÜRGŐS ÁLLÁSHIRDETÉS

bezár

Kispesti Waldorf Iskola egyetemi, vagy főiskolai tanári diplomával rendelkező osztálytanítót keres leendő 1. osztálya mellé 2017. szeptemberétől.



Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. A Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium intézményvezetőt keres. A feladat ellátásának feltételei: Felsőfokú vezetői szakképzettség, Waldorf Intézményvezetői Továbbképzés és legalább 8 év Waldorf-pedagógusként eltöltött szakmai gyakorlat. A jelentkezést az intézmény címére várjuk: iskolainfo@waldorfkispest.hu

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

Ajánld fel adód 1%-át egyesületünknek!

Nem árulunk el titkot, hogy egy non-profit szervezet, mint a mienk is, egyik nagy anyagi segítségét az SZJA 1%-ának felajánlása jelenti.
Ezzel a lehetőséggel minden adófizető állampolgár élhet, eldöntheti, melyik szervezetet támogatja úgy, hogy neki semmibe nem kerül.
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen ha nem nyilatkozol, az államkasszába megy a pénz, pedig az 1% egy-egy szervezet létét jelentheti.

bezár
Adószámunk: 18080100-1-43
Köszönjük felajánlásodat! Adataidat bizalmasan kezeljük!
Ajánld fel adód 1%-át egyesületünknek!

Nem árulunk el titkot, hogy egy non-profit szervezet, mint a mienk is, egyik nagy anyagi segítségét az SZJA 1%-ának felajánlása jelenti.
Ezzel a lehetőséggel minden adófizető állampolgár élhet, eldöntheti, melyik szervezetet támogatja úgy, hogy neki semmibe nem kerül.
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen ha nem nyilatkozol, az államkasszába megy a pénz, pedig az 1% egy-egy szervezet létét jelentheti.

bezár
Adószámunk: 18080100-1-43
Köszönjük felajánlásodat! Adataidat bizalmasan kezeljük!