2. OSZTÁLY

A második osztály hangulata:

A második osztály a kettősség, a kétségek világa. Fontos a gyermek számára, hogy ezeket az ellentétes minőségeket mélyen átélhesse. Ezt segítik a reggeli körben elhangzó versek és az ellentéteket kiemelő mozgások, s ezért mesél az osztálytanító fabulákat és legendákat az év során. Fontos lépést tesz a másodikos a mesék világától a földi világ felé.

A főtanítás epochái

Formarajz:

A gyermeknek már nem a harmonikus egyedi formára van szüksége, hanem az összeegyeztetésre. A szimmetria tág lehetőséget ad erre. A formákban különválik a bal és a jobb, a fönt és a lent.

Írás-olvasás:

A latin nyomtatott nagybetűktől továbblépünk a nyomtatott kisbetűk felé. Miután a másodikosok megismerik a kisbetűket, olyan szöveget írnak le velük, amivel már találkoztak, majd ezt kórusban olvassák. Megkapják az első könyvet, amit azután közösen olvasnak, s dolgoznak fel. A nyomtatott betűírás szaggatott minőségének ellenpontjaként találkoznak a folyóírás vízszerűen áradó, lendületes folyamatosságával. Ennek begyakorlása átnyúlik a harmadik iskolaévbe. Az írás és az olvasás tanulása elválaszthatatlanul egybekapcsolódik. A tanév vége felé rövid fogalmazások születnek, melyek témáját a környezetismeret adja. A helyesírást ekkor még nem tudatosítjuk. A gyermek előtt a táblán szépen és pontosan írt minta van, ha azonban saját szöveget jegyez le, akkor hagyjuk őt szabadon formálni azt, a szerint, ahogyan hallja. A méhviaszkrétát felváltja a vastag, puha hegyű ceruza.

Számolás:

Már a százas számkörben mozogva folytatódik a munka. Ekkor már ismerik és alkalmazzák a műveleti jeleket, a számok nyelvén is le tudják jegyezni a mozgásban követhető folyamatot, változást. Ritmikus mozgásokhoz kapcsolva gyakorolják a szorzó és bennfoglaló táblákat.

Kiegészítő és szakórák

Csendóra:

Az osztálytanító egy olyan történetet választ, amely a sötét és a világos szembenállását jeleníti meg.

Festés:

A második osztály fő témája a főoktatás elbeszélés-anyagához kapcsolódóan a mozgás és az ellentétek megjelenítése.

Furulya:

A második osztályban már bővül a pentaton dalok köre. Az együtt muzsikálás mellett gyakran szerepelnek egyedül is a gyermekek.

Euritmia:

A főoktatáshoz idomulva kis állattörténetek a gyakorlatok kiindulópontjai. Megjelennek nehezebb feladatok is – pl. formák lejárása egymás körül. Gyakorlatokat végzünk egymással szemben – “Én és Te”. Zeneileg megmarad a kvinthangulat.

Idegen Nyelvek:

Az óra elsősorban az adott idegen nyelven folyik. A gyermekek az év során egyre több verset, dalt, gyerekjátékot sajátítanak el, melyek az adott ország(ok) kultúrájának valódi, értékes részét képezik. A ritmus segíti őket a tanulásban, s hozzászoknak, hogy hosszabb mondatokat, szövegrészeket mondjanak, ami szabad beszédnél még nem lenne lehetséges. A témák közvetlen környezetükből valók. A megértést aktív mozgás, aktív részvétel segíti, történeteknél pedig képek. Az élettapasztalatuknak megfelelő tartalmat hordozó szövegek segítségével ízlelgethetik az idegen nyelv dallamát, zenéjét, és – még nem tudatosan – találkoznak bonyolult nyelvtani formákkal is.

Kézimunka – kézművesség:

Biztonsággal dolgoznak már jobb és bal kezükkel együtt, így továbblépünk a horgoláshoz. Az év sajátosságainak megfelelő tárgyak készülnek ezzel a technikával: ceruzatartó az újként belépő ceruzáknak, egyszerű állatfigurák, kapcsolódva a fabulákhoz. Folytatódik az anyagokkal való ismerkedés, az ünnepekre való készülődés.

Mozgás:

A torna ebben az életkorban is játék. Körtáncok, énekes és ugrós játékok, fogók vannak még soron. Futás, szökdelés, egyensúlyozás, labdázás, egyéb ügyességi gyakorlatok; ugrálóköteles, gólyalábas feladatok, zsinórjátékok szerepelnek itt. A tanár gyakran csak ötletadó játszótárs, a tornaszerek a játékos fantázia által megelevenített akadályokká, kellékekké válnak. Az átélt mesélős feladatok képeinél a gyermek többféle szerepbe belebújik. Jellemzően olyan játékokat játszunk, ahol egyedül senki nem nyer, és csak úgy jó a játék, ha mindenki aktívan, ügyesen és figyelemmel vesz benne részt.

Zene:

A zene továbbra is folyton jelen van a gyermek játékában, tanulásában. Egyre több dalt tanulnak, megismerkednek szolmizációs hangokkal (d, m, s), azok kézjeleivel, és megjelenik az önálló dalkezdés. Ellentéteket keresünk a zenében (lent-fönt, sötét-világos), ezzel megalapozzuk a kottaolvasást.

FEL
Kispesti Waldorf Óvoda, Általános iskola, és Gimnázium

Facebook

X

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. Iskolánk egyetemi végzettségű, német nyelvtanári diplomával rendelkező pedagógust keres azonnali kezdéssel fél állásban.
  2. Gimnáziumunk egyetemi diplomás fizika szakos pedagógust keres óraadói státuszba.

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

Önéletrajzokat az intézmény címére várjuk: iskolainfo@waldorfkispest.hu

PHA+PGlmcmFtZSBhbGlnbj0ibWlkZGxlIiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgaGVpZ2h0PSI2MDAiIHNjcm9sbGluZz0ieWVzIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cud2FsZG9yZmtpc3Blc3QuaHUvcG9wLXVwLXN6aW5oYXovIiB3aWR0aD0iMTA1MCI+PC9pZnJhbWU+PC9wPg==
bezár

Nyitott Kapuk


A Kispesti Waldorf Iskola megrendezi az óvoda és az iskola iránt érdeklődők számára aNyitott Kapuk rendezvénysorozatát. Ezekre a kedd délutánokra azokat az érdeklődőket várjuk, akik szeretnének bepillantást nyerni a Waldorf pedagógiába, és a Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium életébe. Az első alkalomra gyerekeket is szívesen látunk, a további előadásokra viszont csak felnőtteket várunk!

Időpontok:

  • 2015. február 10. 17 óra Kiállítás a diákok munkáiból, közben az iskola diákjai zenélnek. Kb. 18:30-tól festés.
  • 2015. február 24. 17 óra Előadás az intézmény történetéről, valamint általánosságban a Waldorf pedagógiáról. Kb. 18:30-tól Euritmia.
  • 2015. március 3. 17 óra Iskola: a Waldorf pedagógia 1-12. osztályig tartó íve. Óvoda: Beszélgetés az óvodai Waldorf pedagógiáról.
  • 2015. március 10. 17 óra Iskola: az elsős osztálytanító bemutatkozása. Óvoda: tájékoztatás a jelentkezés módjáról, kérdezz-felelek.

SÜRGŐS ÁLLÁSHIRDETÉS

bezár

Kispesti Waldorf Iskola egyetemi, vagy főiskolai tanári diplomával rendelkező osztálytanítót keres leendő 1. osztálya mellé 2017. szeptemberétől.



Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

SÜRGŐS ÁLLÁSHIRDETÉS

bezár

Kispesti Waldorf Iskola egyetemi, vagy főiskolai tanári diplomával rendelkező osztálytanítót keres leendő 1. osztálya mellé 2017. szeptemberétől.



Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. Iskolánk egyetemi végzettségű, német nyelvtanári diplomával rendelkező pedagógust keres azonnali kezdéssel fél állásban.
  2. Gimnáziumunk egyetemi diplomás fizika szakos pedagógust keres óraadói státuszba.

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

Önéletrajzokat az intézmény címére várjuk: iskolainfo@waldorfkispest.hu

Ajánld fel adód 1%-át egyesületünknek!

Nem árulunk el titkot, hogy egy non-profit szervezet, mint a mienk is, egyik nagy anyagi segítségét az SZJA 1%-ának felajánlása jelenti.
Ezzel a lehetőséggel minden adófizető állampolgár élhet, eldöntheti, melyik szervezetet támogatja úgy, hogy neki semmibe nem kerül.
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen ha nem nyilatkozol, az államkasszába megy a pénz, pedig az 1% egy-egy szervezet létét jelentheti.

bezár
Adószámunk: 18080100-1-43
Köszönjük felajánlásodat! Adataidat bizalmasan kezeljük!
Ajánld fel adód 1%-át egyesületünknek!

Nem árulunk el titkot, hogy egy non-profit szervezet, mint a mienk is, egyik nagy anyagi segítségét az SZJA 1%-ának felajánlása jelenti.
Ezzel a lehetőséggel minden adófizető állampolgár élhet, eldöntheti, melyik szervezetet támogatja úgy, hogy neki semmibe nem kerül.
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen ha nem nyilatkozol, az államkasszába megy a pénz, pedig az 1% egy-egy szervezet létét jelentheti.

bezár
Adószámunk: 18080100-1-43
Köszönjük felajánlásodat! Adataidat bizalmasan kezeljük!