3. OSZTÁLY

A harmadik osztály hangulata:

A kilencedik év körüli időszak rendkívül fontos a gyermek fejlődésében. Ez idő tájt ér a mesés, gyakran álomszerű kisgyermek-birodalom és a földi valóság felelősségekkel járó világának határán húzódó. Az egység biztonságot adó világa szétfoszlik. Fájdalmas krízisként éli meg a magány, a kivetettség ijesztő érzését. A világtól való elkülönülés átélése szorongóvá, labilissá és szélsőségessé teszi. Az Ószövetség történetei jótékonyan válaszolnak erre az egzisztenciális helyzetre. Ádám és Éva kivetettségének átélése után jön Mózes, az irányt és biztonságot adó szabályokkal. A gyermek új módon, kívülről szemlélve csodálkozik rá környezetére, arra a világra, amiben élnie kell. Figyelme a környezet aktív megformálására irányul. A mesterségek megismerése új viszonyt teremt közte és a világ között.

A főtanítás epochái

Formarajz:

Még fontosabbá válik a harmónia, az egyensúly önálló megteremtése. Előtérbe kerül a hiányos szimmetria, ahol a gyermeknek a meglevő formához kiegészítő formákat kell találnia. A formarajz egy epocha után átkerül a szakórák közé, s heti rendszerességgel folytatódik a munka.

Írás-olvasás:

Ez a folyóírás elmélyítésének időszaka. Az írási-olvasási gyakorlottság az év végére minden egészséges gyermekben készségszintűvé érik. Közösen fogalmaznak meg kis szövegeket, s az év témáihoz, átélt élményeihez kapcsolódva önállóan is fogalmaznak. Kórusban, majd fokozatosan önállóan olvasnak. A magyar irodalom egyik ifjúsági regényét olvassák és dolgozzák fel közösen. Az év során a lúd- és a nádtoll használata után fokozatosan használni kezdik a töltőtollat, de az átkerülhet a negyedik osztályba is.

Számolás:

A számolási munka az élet praktikus dolgaihoz kapcsolódik, megjelennek a szöveges feladatok. A harmadikosok megismerik a négy alapművelet írásbeli formáját. Folytatódik a szorzó- és bennfoglaló tábla gyakorlása, most már mozgás nélkül és önállóan is. A saját magán megfigyelhető, az emberi testből eredő mértékekből elindulva találkozik a gyermek a ma használt mértékegységekkel.

Nyelvtan:

Most elkezdődik a tulajdonképpeni nyelvtan, megismerkednek az igével, főnévvel és a melléknevekkel, de a közismert nyelvtani kategóriákkal és meghatározásokkal nem találkozik még. A helyesírás továbbra is a szokásra, s nem absztrakt szabályokra támaszkodva fejlődik.

Teremtés:

A gyermek átéli a bibliai teremtés egy-egy napjának történetét. Mozgásban, festéssel, agyag formázásával, héber dalokkal és rövid héber szövegek mondásával napról napra világot teremt.

Környezetismeret:

A gyermek átérzi, hogy a földi élet feltételeit meg kell teremteni, s ez munkával jár. Táplálékra, otthonra, ruházatra van szükség. Az osztály búzát vet, s a magtól a kenyérig tevékenyen végigkíséri a folyamatot. Dolgoznak az iskolakertben és bekapcsolódnak néhány napra egy gazdaság életébe. Kézműves mesterségekkel ismerkednek, majd ennek csúcspontjaként, az év végén, házat építenek. Mindezek által komoly és reális érzés keletkezik a gyermekben arról, ahogyan a föld és az ég együttműködik. Fontos tapasztalat a számára az is, hogy a munkában mindenki a másik segítségére van utalva, s hogy sok ember együttműködéséből hogyan születik valami.

Kiegészítő és szakórák

Csendóra:

A harmadik osztály hangulatát az ószövetségi történetek fejezik ki. Ezek folytatódhatnak a csendórán is, vagy a tanító választhat a héber irodalom műveiből.

Festés:

A harmadik osztályban megjelennek a színekből megszülető alakok, az ószövetségi történetekkel kapcsolatban.

Furulya:

A gyerekek megtanulnak kánonban furulyázni. Helyet kapnak az egyéni ötletek, az improvizáció.

Euritmia:

A harmadikosoknak tudniuk kell egyre önállóbban tájékozódni a térben. Olyan gyakorlatokat végzünk, melyekben kemény léptekkel erősen ráállunk a földre (vigyázzállás, terpesztés). A beszédhangok megjelenítése mellett szóképek és mondatok ábrázolását is elkezdjük.

Idegen Nyelvek:

A főoktatás tartalma remek témákat nyújt az idegennyelv oktatáshoz: paraszti munkák, foglalkozások, házépítés. Tovább bővül a szókincs, a versek, dalok repertoárja s az eddig tanultakat új formában ismételjük. Egyre nagyobb teret kap a kiscsoportos és az egyéni beszéd.

Kézimunka – kézművesség:

Visszatér a kötés, de új lehetőségekkel: a gyerekek megtanulják a fordított szemeket, megtanulnak szaporítani. Sapkát készítenek maguknak. Folytatják az évkörnek megfelelő munkákat. Új anyagként találkoznak az agyaggal. A teremtéstörténethez kapcsolódva ember, állat, bárka, stb. készül. Népi mesterségekkel ismerkednek.

Mozgás:

Még mindig kis történetekbe ágyazott gyakorlatok és játékok, szabad futás és egyszerű, mondókák által diktált ritmusokban végzett ugrálós feladatok töltik ki az óra nagy részét, de már megjelennek a későbbi néma térgimnasztika első elemei szöveges környezetben. A játékokban fokozottabb hangsúlyt kap a szabályok betartása és a társak segítése. A hangsúly még mindig a közösségen van, nincs még jelen az egyes gyakorlatok individuális kidolgozása.

Zene:

Még mindig kis történetekbe ágyazott gyakorlatok és játékok, szabad futás és egyszerű, mondókák által diktált ritmusokban végzett ugrálós feladatok töltik ki az óra nagy részét, de már megjelennek a későbbi néma térgimnasztika első elemei szöveges környezetben. A játékokban fokozottabb hangsúlyt kap a szabályok betartása és a társak segítése. A hangsúly még mindig a közösségen van, nincs még jelen az egyes gyakorlatok individuális kidolgozása.

FEL
Kispesti Waldorf Óvoda, Általános iskola, és Gimnázium

Facebook

X

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. A Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium intézményvezetőt keres. A feladat ellátásának feltételei: Felsőfokú vezetői szakképzettség, Waldorf Intézményvezetői Továbbképzés és legalább 8 év Waldorf-pedagógusként eltöltött szakmai gyakorlat. A jelentkezést az intézmény címére várjuk: iskolainfo@waldorfkispest.hu
  2. Iskolánk egyetemi végzettségű, német nyelvtanári diplomával rendelkező pedagógust keres 2017. szeptemberétől teljes állásban (fél állásban német nyelv tanítás, fél állásban napközis pedagógusi teendők ellátása lesz a feladat). Önéletrajzokat a goanna.goa@gmail.com e-mail címre várjuk.
  3. Gimnáziumunk egyetemi diplomás fizika szakos pedagógust keres óraadói státusba 2017. szeptemberétől. Önéletrajzokat a cs.joanlewis.hegyi@gmail.com e-mail címre várjuk.

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

PHA+PGlmcmFtZSBhbGlnbj0ibWlkZGxlIiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgaGVpZ2h0PSI2MDAiIHNjcm9sbGluZz0ieWVzIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cud2FsZG9yZmtpc3Blc3QuaHUvcG9wLXVwLXN6aW5oYXovIiB3aWR0aD0iMTA1MCI+PC9pZnJhbWU+PC9wPg==
bezár

Nyitott Kapuk


A Kispesti Waldorf Iskola megrendezi az óvoda és az iskola iránt érdeklődők számára aNyitott Kapuk rendezvénysorozatát. Ezekre a kedd délutánokra azokat az érdeklődőket várjuk, akik szeretnének bepillantást nyerni a Waldorf pedagógiába, és a Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium életébe. Az első alkalomra gyerekeket is szívesen látunk, a további előadásokra viszont csak felnőtteket várunk!

Időpontok:

  • 2015. február 10. 17 óra Kiállítás a diákok munkáiból, közben az iskola diákjai zenélnek. Kb. 18:30-tól festés.
  • 2015. február 24. 17 óra Előadás az intézmény történetéről, valamint általánosságban a Waldorf pedagógiáról. Kb. 18:30-tól Euritmia.
  • 2015. március 3. 17 óra Iskola: a Waldorf pedagógia 1-12. osztályig tartó íve. Óvoda: Beszélgetés az óvodai Waldorf pedagógiáról.
  • 2015. március 10. 17 óra Iskola: az elsős osztálytanító bemutatkozása. Óvoda: tájékoztatás a jelentkezés módjáról, kérdezz-felelek.

SÜRGŐS ÁLLÁSHIRDETÉS

bezár

Kispesti Waldorf Iskola egyetemi, vagy főiskolai tanári diplomával rendelkező osztálytanítót keres leendő 1. osztálya mellé 2017. szeptemberétől.



Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

SÜRGŐS ÁLLÁSHIRDETÉS

bezár

Kispesti Waldorf Iskola egyetemi, vagy főiskolai tanári diplomával rendelkező osztálytanítót keres leendő 1. osztálya mellé 2017. szeptemberétől.



Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. A Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium intézményvezetőt keres. A feladat ellátásának feltételei: Felsőfokú vezetői szakképzettség, Waldorf Intézményvezetői Továbbképzés és legalább 8 év Waldorf-pedagógusként eltöltött szakmai gyakorlat. A jelentkezést az intézmény címére várjuk: iskolainfo@waldorfkispest.hu
  2. Iskolánk egyetemi végzettségű, német nyelvtanári diplomával rendelkező pedagógust keres 2017. szeptemberétől teljes állásban (fél állásban német nyelv tanítás, fél állásban napközis pedagógusi teendők ellátása lesz a feladat). Önéletrajzokat a goanna.goa@gmail.com e-mail címre várjuk.
  3. Gimnáziumunk egyetemi diplomás fizika szakos pedagógust keres óraadói státusba 2017. szeptemberétől. Önéletrajzokat a cs.joanlewis.hegyi@gmail.com e-mail címre várjuk.

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

Ajánld fel adód 1%-át egyesületünknek!

Nem árulunk el titkot, hogy egy non-profit szervezet, mint a mienk is, egyik nagy anyagi segítségét az SZJA 1%-ának felajánlása jelenti.
Ezzel a lehetőséggel minden adófizető állampolgár élhet, eldöntheti, melyik szervezetet támogatja úgy, hogy neki semmibe nem kerül.
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen ha nem nyilatkozol, az államkasszába megy a pénz, pedig az 1% egy-egy szervezet létét jelentheti.

bezár
Adószámunk: 18080100-1-43
Köszönjük felajánlásodat! Adataidat bizalmasan kezeljük!
Ajánld fel adód 1%-át egyesületünknek!

Nem árulunk el titkot, hogy egy non-profit szervezet, mint a mienk is, egyik nagy anyagi segítségét az SZJA 1%-ának felajánlása jelenti.
Ezzel a lehetőséggel minden adófizető állampolgár élhet, eldöntheti, melyik szervezetet támogatja úgy, hogy neki semmibe nem kerül.
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen ha nem nyilatkozol, az államkasszába megy a pénz, pedig az 1% egy-egy szervezet létét jelentheti.

bezár
Adószámunk: 18080100-1-43
Köszönjük felajánlásodat! Adataidat bizalmasan kezeljük!