6. OSZTÁLY

A hatodik osztály hangulata:

A hatodik osztályban – a serdüléssel összhangban – egy erőteljes odafordulás történik a földi, fizikai és ezzel együtt az ember által teremthető felé. A régi Róma atmoszférája ez. Megszületik a személyiség, az öntudatos személyes én, aki azt keresi, hogy miféle módon áll szemben, miféle módon kapcsolódik a másik énnel, személyiséggel. A gyerekeket a hatodik osztályban a római kor nagy alakjainak történetei kísérik.

A főtanítás epochái

Ásványtan:

A hatodikos megismerkedik a Föld belső szerkezetével, a szilárd kéreggel és annak anyagaival. Az ásványokkal való foglalkozás kíséri, segíti, alátámasztja a belül zajló csontképződési folyamatot.

Fizika:

A fizikában az eddig már tapasztalt jelenségekre néz új szemmel a gyerek. A zeneiségből kifejlődik a hangtan, a színes festőiből a fénytan. Tapasztalják a hőtan, az elektromosság és a mágnesesség egyszerű jelenségeit is, amelyekből megfogalmazhatók az első egyszerű törvényszerűségek.

Földrajz:

A 6. osztályban a gyerekek áttekintést kapnak a Földről, mint lényről, és a nagy tájegységeket és kontinenseket, mint szerveket figyelik meg. A Föld is olyan mint az ember, aki csecsemőből felnőtté lesz: az alakja változik, fejlődik.

Geometria:

A gyerekek megtanulják a geometriai formákat pontosan, körzővel és vonalzóval megszerkeszteni. Megismerkednek a geometriai alapfogalmakkal és az egyes alakzatok tulajdonságaival.

Történelem:

Ebben az életkorban merülnek bele a gyermekek az indiai, perzsa, babiloni-egyiptomi és görögkor élményvilágába. Megismerkednek a legkorábbi emberi kultúrákkal. A tanító nem egy lineáris történelmi szálat vezet végig, adathalmazokat zúdítva a gyerekekre, hanem egy-egy kor szimptómáját (a kulturális fejlődés, emberiségfejlődés lényeges elemeit, jelenségeit) megragadva tárja az adott kultúrkorszak jelentőségét a gyerekek elé.

Magyarságismeret:

A negyedik-ötödik osztály mitológiai és érzelmi-hangulati előkészítését követően most történeti szempontból vetődik föl a kérdés: kik vagyunk, honnan jöttünk, mit hoztunk magunkkal a Kárpátmedencébe, Európa szívébe? István király megalapítja a spirituális forrásokra támaszkodó magyar hűbéri államot. A gyerekek megismerik azt is, hogyan viszik tovább ezt az örökséget az Árpádházi királyok. Feldolgozzák Arany János Toldi című művét.

Matematika:

Megismerkednek az arány, arányosság, aránypár fogalmával, a százalék- és kamatszámítással. A feladatok a pénz használatához, a vásárlásokhoz, ajándékozásokhoz, hitelhez, betéthez, nyereséghez, veszteséghez kapcsolódnak. A földi világban tájékozódni kezdő ember számára a pénz mozgásának törvényszerűségei létfontosságú ismeretek. A pénzhez kapcsolódó feladatok által a gyerek figyelme a szociális élet folyamatai felé terelődik.

Növénytan:

A fákon keresztül a gyerekek megismerkednek a növényvilág és a bolygók kapcsolatával. Kéthetes kertészeti munkán vesznek részt. Ekkor, amit harmadik osztályban elkezdtek, tudatosan folytatják tovább. Megismerkednek a biodinamikus gazdálkodás elemeivel, azzal a mezőgazdasági szemlélettel, amely tudatosan alkalmazza a növényekben és állatokban ható kozmikus erőket.

Történelem:

A római történelem nagy alakjaiban és eseményeiben a földi én, a birodalmat teremtő, cselekvőképes személyiség megjelenését kísérik figyelemmel a gyerekek. Megismerik, hogyan jelent meg a Földön a kereszténység.

Kiegészítő és szakórák

Csendóra:

A kereszténység megjelenéséhez kapcsolódó történetek szerepelnek a csendórán. Ezek lehetnek az Újszövetség történetei, vagy lehet a Grálhoz kapcsolódó mondakör is.

Festés, rajz:

A festés témái térképek, természeti hangulatok. A lelki ráhangolódás, belső képek mellett egyre nagyobb szerepet kap az intellektus. Új technikákkal is megismerkednek a diákok, mint pl. a “réteges” festés, melynek feltétele az erős jelenlét és fegyelem. A lelki változásokra felel a fizikával szoros összefüggésben álló árnyéktan, melyet szénrajzokkal gyakorlunk, szabad kézzel.

Euritmia:

A geometriatanítással párhuzamosan elérkezett az ideje geometriai formaátalakítások és eltolások térben történő gyakorlásának. Az egész skálára kiterjedő mozgásokat tanítjuk a gyereknek, a prímtől az oktávig. Különösen fontos az oktáv, a hozzá tartozó térformával.

Idegen Nyelvek:

Irodalmi szövegeket dolgozunk föl, olvasunk, ügyelve a helyes kiejtésre. A tárgyszerű gondolkodás alakítását segítik a mindennapi szituációk, beszédhelyzetek, levélírás. Szabályokat tudatosan fogalmazzák már meg a gyerekek. Fejlesztjük a szóválasztás, a nyelvtani kifejezés sokszínűsége iránti érzéket. A diákok megtanulják elviselni a szavak többértelműségét.

Kézimunka – kézművesség:

Kézimunka órán babákat és állatokat varrnak, megismerik a különböző öltésfajtákat. Hímzéssel díszítik munkáikat. Fafaragással foglalkoznak, kanalat készítenek. Megtanulják a véső használatát.

Mozgás:

A tizenkét éves kora tájékán a gyerekben kialakuló belső formaérzékre és a forma iránti igényre hangoltak az itt bevezetett játékok. Hol vagyok Én? Egyén és csoport viszonyára egyre több hangsúlyt helyezünk, de nem kínálunk fel még túlszervezett sportokat. Kisebb artista feladatokat végeznek, az egykerekű biciklin való mutatványokat, a zsonglőrködést, a diaboló trükköket tanulnak a gyerekek. Betekintünk a könnyűatlétika és a szertorna világába.

Zene:

A gyerekek megismerkednek a középkor zenei hangzásvilágával, a magyar népballadákkal és históriás énekekkel, a gregorián és reneszánsz stílusjegyeivel. A zene esztétikai megközelítésére törekszünk, új zenei formák jelennek meg (nyitás-zárás, periódus). Folytatódik a zenei élményanyag gyűjtése a bécsi klasszicizmus megismerésével, a klasszikus zenekar hangszercsoportjainak tanulmányozásával. A dallamírás tárgya már ismeretlen dallam is lehet, a ritmusértékek aprózódnak, a ritmus egyre nehezebb.

FEL
Keresés...
Kispesti Waldorf Óvoda, Általános iskola, és Gimnázium

Facebook

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. A Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium intézményvezetőt keres. A feladat ellátásának feltételei: Felsőfokú vezetői szakképzettség, Waldorf Intézményvezetői Továbbképzés és legalább 8 év Waldorf-pedagógusként eltöltött szakmai gyakorlat. A jelentkezést az intézmény címére várjuk: iskolainfo@waldorfkispest.hu

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

PHA+PGlmcmFtZSBhbGlnbj0ibWlkZGxlIiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgaGVpZ2h0PSI2MDAiIHNjcm9sbGluZz0ieWVzIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cud2FsZG9yZmtpc3Blc3QuaHUvcG9wLXVwLXN6aW5oYXovIiB3aWR0aD0iMTA1MCI+PC9pZnJhbWU+PC9wPg==
bezár

Nyitott Kapuk


A Kispesti Waldorf Iskola megrendezi az óvoda és az iskola iránt érdeklődők számára aNyitott Kapuk rendezvénysorozatát. Ezekre a kedd délutánokra azokat az érdeklődőket várjuk, akik szeretnének bepillantást nyerni a Waldorf pedagógiába, és a Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium életébe. Az első alkalomra gyerekeket is szívesen látunk, a további előadásokra viszont csak felnőtteket várunk!

Időpontok:

  • 2015. február 10. 17 óra Kiállítás a diákok munkáiból, közben az iskola diákjai zenélnek. Kb. 18:30-tól festés.
  • 2015. február 24. 17 óra Előadás az intézmény történetéről, valamint általánosságban a Waldorf pedagógiáról. Kb. 18:30-tól Euritmia.
  • 2015. március 3. 17 óra Iskola: a Waldorf pedagógia 1-12. osztályig tartó íve. Óvoda: Beszélgetés az óvodai Waldorf pedagógiáról.
  • 2015. március 10. 17 óra Iskola: az elsős osztálytanító bemutatkozása. Óvoda: tájékoztatás a jelentkezés módjáról, kérdezz-felelek.

SÜRGŐS ÁLLÁSHIRDETÉS

bezár

Kispesti Waldorf Iskola egyetemi, vagy főiskolai tanári diplomával rendelkező osztálytanítót keres leendő 1. osztálya mellé 2017. szeptemberétől.



Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

SÜRGŐS ÁLLÁSHIRDETÉS

bezár

Kispesti Waldorf Iskola egyetemi, vagy főiskolai tanári diplomával rendelkező osztálytanítót keres leendő 1. osztálya mellé 2017. szeptemberétől.



Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. A Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium intézményvezetőt keres. A feladat ellátásának feltételei: Felsőfokú vezetői szakképzettség, Waldorf Intézményvezetői Továbbképzés és legalább 8 év Waldorf-pedagógusként eltöltött szakmai gyakorlat. A jelentkezést az intézmény címére várjuk: iskolainfo@waldorfkispest.hu

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

Ajánld fel adód 1%-át egyesületünknek!

Nem árulunk el titkot, hogy egy non-profit szervezet, mint a mienk is, egyik nagy anyagi segítségét az SZJA 1%-ának felajánlása jelenti.
Ezzel a lehetőséggel minden adófizető állampolgár élhet, eldöntheti, melyik szervezetet támogatja úgy, hogy neki semmibe nem kerül.
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen ha nem nyilatkozol, az államkasszába megy a pénz, pedig az 1% egy-egy szervezet létét jelentheti.

bezár
Adószámunk: 18080100-1-43
Köszönjük felajánlásodat! Adataidat bizalmasan kezeljük!
Ajánld fel adód 1%-át egyesületünknek!

Nem árulunk el titkot, hogy egy non-profit szervezet, mint a mienk is, egyik nagy anyagi segítségét az SZJA 1%-ának felajánlása jelenti.
Ezzel a lehetőséggel minden adófizető állampolgár élhet, eldöntheti, melyik szervezetet támogatja úgy, hogy neki semmibe nem kerül.
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen ha nem nyilatkozol, az államkasszába megy a pénz, pedig az 1% egy-egy szervezet létét jelentheti.

bezár
Adószámunk: 18080100-1-43
Köszönjük felajánlásodat! Adataidat bizalmasan kezeljük!