7. OSZTÁLY

A hetedik osztály hangulata:

Az öntudatossá váló ember saját friss erejében bízva, kíváncsiságtól ösztönözve nekivág az ismeretlennek, hogy felfedezze, meghódítsa, uralma alá vonja a világot. A világ dolgait illetően semmilyen tekintély nem szent többé, maga akar látni, tapasztalni, megérteni és ezen értés alapján, újat kitalálni, a környezetet átformálni, cselekedni, felelősséget vállalni. A reneszánsz életérzés ez, amely áthatja a hetedik osztály hangulatát. Az év folyamán a nagy reneszánsz személyiségekről szóló történetek szerepelnek a főtanítást záró elbeszélő részben.

A főtanítás epochái

Biológia:

Szemügyre vesszük a táplálkozás folyamatát, a szexualitás poláris jelenségeit és az egészség-betegség egyszerű kérdéseit.

Kémia:

A hetedik osztályban a gyerekek közvetlen tapasztalatokat élnek át az egyszerű kísérletek során a tűzről, a sóról, a vízről és a fémekről.

Csillagászat:

A reneszánsz lélek fölfedezi a Naprendszert. A gyerekek megismerkednek a nagy csillagászok életével, munkájával, tetteivel. Ugyanakkor a saját Földközéppontú szemléletükre támaszkodva megfigyelik a bennünket körülvevő égitestek és csillagok útját, és megismerkednek a hozzájuk fűződő legendákkal és történetekkel is. Benyomásokhoz jutnak arról, hogyan függ össze a csillagvilág a földi növények, állatok és emberek életével.

Fizika:

A hetedikes fizika fő témája az egyszerű gépek működése, a mechanika. Egyszerű kísérletek során tapasztalják a gyerekek az ék, a lejtő használatát, az emelőket, a hengereket, a csigákat, a csigasort. Ezek kapcsán megismerkednek az erő, ellenerő, erőkar, teherkar, súly, tömeg, egyensúly, gravitáció, energia, munka, hatás, ellenhatás, kölcsönhatás fogalmaival.

Földrajz:

Távoli földrészek fölfedezésének és a fölfedezőknek a történeteivel foglalkoznak és azzal a valósággal, amit ott találtak. Áttekintik a különböző kontinensek jellegzetességeit s azt, hogy az eltérő földrajzi-természeti adottságok között miféle kultúrát tudtak kialakítani az ott lakó emberek.

Geometria:

A gyerekek hetedik osztályban a szabályos síkidomok szerkesztésével, a kerület és a terület kiszámításával foglalkoznak. Megismerkednek a tengelyes tükrözés módjával és szabályaival is.

Magyarságismeret:

A gyerekek megismerik, hogyan jelenik meg Janus Pannonius, Balassi Bálint és Zrínyi Miklós alakjában, költészetében az Európába ágyazott, ellentmondásos magyar sors.

Matematika:

Algebrával és egyenletekkel foglalkoznak. Az a és a b is határtalan szabadságot ad, az helyettesíthető be, ami tetszik. A tekintélyt megkérdőjelező, az értelmes összefüggéseket kereső gondolkodás, most a szabályok felfedezésére irányul. Az egyenlet ugyanakkor az egyensúlyra törekvés is, amellyel a csontjaiban küszködik a serdülő.

Nyelvtan:

A nyelvtanban gyerekek figyelme arra irányul, hogy a kívánságot, csodálkozást,, csodálat, stb. érzéseit, hogyan képes a nyelv plasztikusan kifejezni a különböző mondatfajtákkal. Megismerkednek a tőmondat, a bővített mondat és a hiányos mondat fogalmával.

Történelem:

A XV. század elejétől a XVII. század kezdetéig tartó időszakban az ember radikálisan új képességei jelennek meg, amelyekkel átalakítja, megváltoztatja maga körül a világot. Szabadulni igyekszik az egyház szellemi gyámkodásától. A nagy felfedezések és a technikai találmányok átalakítják Európa és az Európán kívüli világ életét, arculatát és kapcsolatait. A múlt visszahúzó, továbbélni akaró erői és a jövő impulzusai a reformáció vallási mozgalmaiban és a vallásháborúkban kerülnek szembe egymással. A szellemi és kulturális szabadságért folytatott harc nagy nyitányát jelentik ezek az események. A hetedikes történelemtanítás során ezek a nagy folyamatok kerülnek a gyerekek elé.

Kiegészítő és szakórák

Csendóra:

A reneszánsz életérzést kifejező mű, életrajz a csendóra témája. Pl. Leonardo.

Festés, rajz:

A diákok megismerkednek a perspektivikus rajzolás alapjaival, a horizont és a gyújtópont fogalmával. Egyszerű szerkesztést hajtanak végre ceruzával és vonalzóval, fasorokat, lépcsőket, külső és belső tereket rajzolnak. Különös figyelmet fordítunk a technikában megnyilatkozó szépség átélésére.

Euritmia:

Finomabb lelki árnyalatok átélése euritmiai mozgás és mozdulat által. Bonyolult, geometriai formaátalakítások jelennek meg. Az fontos az egyenes tartás. Egyre több koncentrációt és önuralmat elősegítő gyakorlattal találkoznak a gyerekek. Elkezdjük a moll hangsorokkal a munkát.

Idegen Nyelvek:

Irodalmi szövegeket dolgozunk föl, olvasunk, ügyelve a helyes kiejtésre. A tárgyszerű gondolkodás alakítását segítik a mindennapi szituációk, beszédhelyzetek, levélírás. Szabályokat tudatosan fogalmazzák már meg a gyerekek. Fejlesztjük a szóválasztás, a nyelvtani kifejezés sokszínűsége iránti érzéket. A diákok megtanulják elviselni a szavak többértelműségét.

Kézimunka – kézművesség:

Fiúk-lányok egyaránt kézzel megvarrnak egy cipőt (torna- vagy euritmia cipőt) posztóból. Gyakorolják az öltésfajtákat, az elkészült cipőt maguk tervezte díszítéssel, szépítik. Tálat, zsalus dobozt készítenek fából. Használni kezdik a fakalapácsot.

Mozgás:

A természetes és ügyes mozgás elsajátítása, csiszolása a legfőbb feladat. Folytatódik a szertorna és az artistaképességek iskolázása, a különböző sportokkal való ismerkedés, a dobókészség fejlesztése. A tájékozódási képességek külön fontosságot kapnak. Ismerkedés a tájékozódási futással.

Zene:

A gyerekek megismerkednek a középkor zenei hangzásvilágával, a magyar népballadákkal és históriás énekekkel, a gregorián és reneszánsz stílusjegyeivel. A zene esztétikai megközelítésére törekszünk, új zenei formák jelennek meg (nyitás-zárás, periódus). Folytatódik a zenei élményanyag gyűjtése a bécsi klasszicizmus megismerésével, a klasszikus zenekar hangszercsoportjainak tanulmányozásával. A dallamírás tárgya már ismeretlen dallam is lehet, a ritmusértékek aprózódnak, a ritmus egyre nehezebb.

FEL
Kispesti Waldorf Óvoda, Általános iskola, és Gimnázium

Facebook

X

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. Iskolánk egyetemi végzettségű, német nyelvtanári diplomával rendelkező pedagógust keres azonnali kezdéssel fél állásban.
  2. Gimnáziumunk egyetemi diplomás fizika szakos pedagógust keres óraadói státuszba.

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

Önéletrajzokat az intézmény címére várjuk: iskolainfo@waldorfkispest.hu

PHA+PGlmcmFtZSBhbGlnbj0ibWlkZGxlIiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgaGVpZ2h0PSI2MDAiIHNjcm9sbGluZz0ieWVzIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cud2FsZG9yZmtpc3Blc3QuaHUvcG9wLXVwLXN6aW5oYXovIiB3aWR0aD0iMTA1MCI+PC9pZnJhbWU+PC9wPg==
bezár

Nyitott Kapuk


A Kispesti Waldorf Iskola megrendezi az óvoda és az iskola iránt érdeklődők számára aNyitott Kapuk rendezvénysorozatát. Ezekre a kedd délutánokra azokat az érdeklődőket várjuk, akik szeretnének bepillantást nyerni a Waldorf pedagógiába, és a Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium életébe. Az első alkalomra gyerekeket is szívesen látunk, a további előadásokra viszont csak felnőtteket várunk!

Időpontok:

  • 2015. február 10. 17 óra Kiállítás a diákok munkáiból, közben az iskola diákjai zenélnek. Kb. 18:30-tól festés.
  • 2015. február 24. 17 óra Előadás az intézmény történetéről, valamint általánosságban a Waldorf pedagógiáról. Kb. 18:30-tól Euritmia.
  • 2015. március 3. 17 óra Iskola: a Waldorf pedagógia 1-12. osztályig tartó íve. Óvoda: Beszélgetés az óvodai Waldorf pedagógiáról.
  • 2015. március 10. 17 óra Iskola: az elsős osztálytanító bemutatkozása. Óvoda: tájékoztatás a jelentkezés módjáról, kérdezz-felelek.

SÜRGŐS ÁLLÁSHIRDETÉS

bezár

Kispesti Waldorf Iskola egyetemi, vagy főiskolai tanári diplomával rendelkező osztálytanítót keres leendő 1. osztálya mellé 2017. szeptemberétől.



Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

SÜRGŐS ÁLLÁSHIRDETÉS

bezár

Kispesti Waldorf Iskola egyetemi, vagy főiskolai tanári diplomával rendelkező osztálytanítót keres leendő 1. osztálya mellé 2017. szeptemberétől.



Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. Iskolánk egyetemi végzettségű, német nyelvtanári diplomával rendelkező pedagógust keres azonnali kezdéssel fél állásban.
  2. Gimnáziumunk egyetemi diplomás fizika szakos pedagógust keres óraadói státuszba.

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

Önéletrajzokat az intézmény címére várjuk: iskolainfo@waldorfkispest.hu

Ajánld fel adód 1%-át egyesületünknek!

Nem árulunk el titkot, hogy egy non-profit szervezet, mint a mienk is, egyik nagy anyagi segítségét az SZJA 1%-ának felajánlása jelenti.
Ezzel a lehetőséggel minden adófizető állampolgár élhet, eldöntheti, melyik szervezetet támogatja úgy, hogy neki semmibe nem kerül.
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen ha nem nyilatkozol, az államkasszába megy a pénz, pedig az 1% egy-egy szervezet létét jelentheti.

bezár
Adószámunk: 18080100-1-43
Köszönjük felajánlásodat! Adataidat bizalmasan kezeljük!
Ajánld fel adód 1%-át egyesületünknek!

Nem árulunk el titkot, hogy egy non-profit szervezet, mint a mienk is, egyik nagy anyagi segítségét az SZJA 1%-ának felajánlása jelenti.
Ezzel a lehetőséggel minden adófizető állampolgár élhet, eldöntheti, melyik szervezetet támogatja úgy, hogy neki semmibe nem kerül.
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen ha nem nyilatkozol, az államkasszába megy a pénz, pedig az 1% egy-egy szervezet létét jelentheti.

bezár
Adószámunk: 18080100-1-43
Köszönjük felajánlásodat! Adataidat bizalmasan kezeljük!