A gyermek a 6-7-8. iskolaévben

A 12. életév összeroppantja a gyermekség csúcspontjának varázslatos harmóniáját. Új folyamat indul meg, amely majd csak a következő (a harmadik) hétéves periódusban bontakozik ki, s annak végén zárul le. Míg a gyermekség csúcsán a teremtettség állapotát élte át örömittasan, most földereng benne a jövő sejtése. És fölébred a kérdés: képes leszek-e itt szerepet vállalni?
A mi korunk sajátossága, hogy a testi érettség a neki megfelelő lelki folyamatok kiteljesedése előtt bekövetkezik. A testi-fiziológiai folyamatok a 6-7-8. iskolaév folyamán lezajlanak, a lelki átalakulás azonban csak megkezdődik. Lelki értelemben a kamaszkor elhúzódik a 16. életév tájáig.

A serdülés a nehézkedés erőivel való szembesülés és küzdelem időszaka. Szembetűnően megnyilvánul mindez a test alkatának megváltozásában. A 6-8. tanévben a gyerekek hirtelen megnőnek. Sokat esznek, némelyek meg is híznak.
A csontrendszer, az ásványiság kap most erőteljes hangsúlyt. A test elnehezedik, mozgásában ügyetlenné, esetlenné, darabossá válik. A kamasz nem tudja megőrizni egyenes tartását. Mint egy kérdőjel, úgy fest. Lehúzzák a gravitáció erői.
Hosszas erőfeszítésébe kerül, míg megtanulja csontrendszerét irányítani, a most már a csontokból induló mozgás mechanikáját és dinamikáját uralni. Amint ez sikerül, úgy a teljes ember új tudatossággal, erőteljes módon illeszkedik a külvilághoz. Fölébred saját méltóságérzete, önálló személyiségének tudata.

Az új lelki-szellemi erők ébredése és a hatásukra bekövetkező fiziológiai változások nyugtalanságot, kiegyensúlyozatlanságot, szélsőséges hullámzást idéznek elő a kamaszodó gyermek belső világában és viselkedésében. A szenvedélyes igenlés vagy elutasítás jellemzi magatartását az életben és az iskolai munkában egyaránt.
Mintha hirtelen elvesztek volna a rég bevált keretek, a régi rend. Végeláthatatlanul vitatkozik. A mélyben kétségbeesetten keresi a formát, amit elveszített. Soha nagyobb szüksége nem volt az őt megértő, nyugalommal támogató, elfogadó tekintélyre, mint most, amikor a tekintélyt szélsőségesen rombolni igyekszik. Az új formát még nem tudja megadni önmagának.

A nemi érettségben a fiatal emberben átfogó szeretet ébred a világ és az emberiség iránt, aminek a másik nem iránti szeretet az alapja, kiindulópontja. Megerősödik szociális érzéke, az egyes barátságok és baráti szövetségek iránti hajlam, miközben a visszahúzódásra való igény is. A gondolkodás intellektuálisabbá válik, és képessé teszi őt arra, hogy a világ ok-okozati összefüggéseit megértse. Mély vágy keletkezik benne az okozatiság átélése iránt, s ez segítségére van a nyugtalan, viharos belső élet lecsendesítésében, megtisztításában. Érdeklődésével erőteljesen a külvilág felé fordul, melynek lényeit, tényeit, eseményeit szeretné gondolataival átvilágítani.

Ezekben az években zárul le a második hétéves ciklus és nyílik meg egyben egy új hét éves életszakasz. Eddig a gyermek a természetadta tekintélyt követte, lényét a kívülről kialakított szabályok, a ritmikus időbeosztás, az utasítások formálták. A nyolcadik osztály végére érkezik el ahhoz a küszöbhöz, amelyen túl meg kell tanulnia saját belátása szerint cselekedni, a nehézségeket a maga módján, saját lehetőségei és képességei szerint áthidalni.

FEL
Kispesti Waldorf Óvoda, Általános iskola, és Gimnázium

Facebook

X

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. A Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium intézményvezetőt keres. A feladat ellátásának feltételei: Felsőfokú vezetői szakképzettség, Waldorf Intézményvezetői Továbbképzés és legalább 8 év Waldorf-pedagógusként eltöltött szakmai gyakorlat. A jelentkezést az intézmény címére várjuk: iskolainfo@waldorfkispest.hu
  2. Iskolánk egyetemi végzettségű, német nyelvtanári diplomával rendelkező pedagógust keres 2017. szeptemberétől teljes állásban (fél állásban német nyelv tanítás, fél állásban napközis pedagógusi teendők ellátása lesz a feladat). Önéletrajzokat a goanna.goa@gmail.com e-mail címre várjuk.
  3. Gimnáziumunk egyetemi diplomás fizika szakos pedagógust keres óraadói státusba 2017. szeptemberétől. Önéletrajzokat a cs.joanlewis.hegyi@gmail.com e-mail címre várjuk.

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

PHA+PGlmcmFtZSBhbGlnbj0ibWlkZGxlIiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgaGVpZ2h0PSI2MDAiIHNjcm9sbGluZz0ieWVzIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cud2FsZG9yZmtpc3Blc3QuaHUvcG9wLXVwLXN6aW5oYXovIiB3aWR0aD0iMTA1MCI+PC9pZnJhbWU+PC9wPg==
bezár

Nyitott Kapuk


A Kispesti Waldorf Iskola megrendezi az óvoda és az iskola iránt érdeklődők számára aNyitott Kapuk rendezvénysorozatát. Ezekre a kedd délutánokra azokat az érdeklődőket várjuk, akik szeretnének bepillantást nyerni a Waldorf pedagógiába, és a Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium életébe. Az első alkalomra gyerekeket is szívesen látunk, a további előadásokra viszont csak felnőtteket várunk!

Időpontok:

  • 2015. február 10. 17 óra Kiállítás a diákok munkáiból, közben az iskola diákjai zenélnek. Kb. 18:30-tól festés.
  • 2015. február 24. 17 óra Előadás az intézmény történetéről, valamint általánosságban a Waldorf pedagógiáról. Kb. 18:30-tól Euritmia.
  • 2015. március 3. 17 óra Iskola: a Waldorf pedagógia 1-12. osztályig tartó íve. Óvoda: Beszélgetés az óvodai Waldorf pedagógiáról.
  • 2015. március 10. 17 óra Iskola: az elsős osztálytanító bemutatkozása. Óvoda: tájékoztatás a jelentkezés módjáról, kérdezz-felelek.

SÜRGŐS ÁLLÁSHIRDETÉS

bezár

Kispesti Waldorf Iskola egyetemi, vagy főiskolai tanári diplomával rendelkező osztálytanítót keres leendő 1. osztálya mellé 2017. szeptemberétől.



Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

SÜRGŐS ÁLLÁSHIRDETÉS

bezár

Kispesti Waldorf Iskola egyetemi, vagy főiskolai tanári diplomával rendelkező osztálytanítót keres leendő 1. osztálya mellé 2017. szeptemberétől.



Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. A Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium intézményvezetőt keres. A feladat ellátásának feltételei: Felsőfokú vezetői szakképzettség, Waldorf Intézményvezetői Továbbképzés és legalább 8 év Waldorf-pedagógusként eltöltött szakmai gyakorlat. A jelentkezést az intézmény címére várjuk: iskolainfo@waldorfkispest.hu
  2. Iskolánk egyetemi végzettségű, német nyelvtanári diplomával rendelkező pedagógust keres 2017. szeptemberétől teljes állásban (fél állásban német nyelv tanítás, fél állásban napközis pedagógusi teendők ellátása lesz a feladat). Önéletrajzokat a goanna.goa@gmail.com e-mail címre várjuk.
  3. Gimnáziumunk egyetemi diplomás fizika szakos pedagógust keres óraadói státusba 2017. szeptemberétől. Önéletrajzokat a cs.joanlewis.hegyi@gmail.com e-mail címre várjuk.

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

Ajánld fel adód 1%-át egyesületünknek!

Nem árulunk el titkot, hogy egy non-profit szervezet, mint a mienk is, egyik nagy anyagi segítségét az SZJA 1%-ának felajánlása jelenti.
Ezzel a lehetőséggel minden adófizető állampolgár élhet, eldöntheti, melyik szervezetet támogatja úgy, hogy neki semmibe nem kerül.
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen ha nem nyilatkozol, az államkasszába megy a pénz, pedig az 1% egy-egy szervezet létét jelentheti.

bezár
Adószámunk: 18080100-1-43
Köszönjük felajánlásodat! Adataidat bizalmasan kezeljük!
Ajánld fel adód 1%-át egyesületünknek!

Nem árulunk el titkot, hogy egy non-profit szervezet, mint a mienk is, egyik nagy anyagi segítségét az SZJA 1%-ának felajánlása jelenti.
Ezzel a lehetőséggel minden adófizető állampolgár élhet, eldöntheti, melyik szervezetet támogatja úgy, hogy neki semmibe nem kerül.
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen ha nem nyilatkozol, az államkasszába megy a pénz, pedig az 1% egy-egy szervezet létét jelentheti.

bezár
Adószámunk: 18080100-1-43
Köszönjük felajánlásodat! Adataidat bizalmasan kezeljük!