×

Legfrissebb híreink

  • Ágota bál plakát 2019

    Ágota Bál 2019

    2019. február 9-én, szombaton 19 órától immár h...
  • KIWI Nyitott kapuk sorozat 2019

    Nyitott Kapuk 2019

    A Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola és G...
  • Őszutó bazár 2018 11 24

    Őszutó bazár 2018. 11. 24.

    2018. november 24-én, 10 és 15 óra között iskol...
  • Láss világot koncert 2018 09 21

    Láss világot! – Könnyűzenei Adomány Est 2018. 09. 21.

    2018 09 21 19:00 óra. Idén immár hagyományosan ...
  • Ágota bál 2018

    Ágota bál 2018

    Idén ismét megrendezzük iskolánkban a már hagyo...

Legfrissebbek

  • Ágota bál plakát 2019

    Ágota Bál 2019

    2019. február 9-én, szombaton 19 órától immár h...
  • KIWI Nyitott kapuk sorozat 2019

    Nyitott Kapuk 2019

    A Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola és G...
  • Őszutó bazár 2018 11 24

    Őszutó bazár 2018. 11. 24.

    2018. november 24-én, 10 és 15 óra között iskol...

SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!
  • SUPPORT
  • LOGIN
Search

Még több találat...

Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
  • A WALDORF PEDAGÓGIÁRÓL
    • Waldorf iskola
      • Miért és mióta?
      • Az Iskola áttekintése
        • A Waldorf iskoláról
        • A gyermek az 1-2-3. iskolaévben
        • A gyermek a 4-5. iskolaévben
        • A gyermek a 6-7-8. iskolaévben
        • A gyermek a felső tagozatban
      • Művészeti oktatás
      • Idegennyelv oktatás
      • Bothmer gimnasztika
      • Euritmia
      • Iskolakert
    • Waldorf óvoda
      • A Waldorf óvodáról általában
      • A Waldorf óvoda alapelve
  • MAGUNKRÓL
    • Intézményünk
      • Történetünk
      • Hogy működünk
      • Házirend
      • 1% Adó felajánlás
      • Információk iskolánkról
    • Óvodánk
      • Óvodánk bemutatása
      • Tevékenységeink
      • Jelentkezés az óvodába
      • Baba-mama csoport
    • Általános iskolánk
      • Alsó tagozat
        • 1. osztály
        • 2. osztály
        • 3. osztály
        • 4. osztály
      • Közép tagozat
        • 5. osztály
        • 6. osztály
        • 7. osztály
        • 8. osztály
    • Gimnáziumunk
      • 9. osztály
      • 10. osztály
      • 11. osztály
      • 12. osztály (Waldorf érettségi)
      • 13. osztály (Állami érettségi)
    • Dokumentumok
    • Galéria
  • Legfrissebb
  • KAPCSOLAT
    • Információk iskolánkról
    • ÍRJ NEKÜNK
    • HOME
  • MINDENFÉLE
    • KIWI Események
    • Dokumentumok
    • 1% Adó felajánlás
    • Iratkozz fel a KIWI hírlevélre
    • Információk iskolánkról
    • ÁLLÁSHIRDETÉSEINK
    • Galéria
    • HOME

A gyermek a felső tagozatban

Az ember eredendően lelki szellemi lény, aki individuális képességeket hoz magával. A gyermek mellett álló pedagógus feladata, hogy segítse azt a folyamatot, amelynek során a felnövekvő ember összeköti magát a testével, miközben a földi világban lassan fölébred a szelleme.
Az első hétéves periódusban az érzékeit hatja át lelki tartalommal, a fogváltást követően a légzését és a vérkeringését, majd a nemi érés időszakában az anyagcsere folyamatait, s a végtagrendszerét.
Eközben az a szférikus tudat, amely a mesék világában él lassan földivé válik. A mesei fantáziát felváltja az ítéletalkotás, a konkrét valóság tárgyszerű megragadásának igénye és képessége. E fizikaihoz kötött tárgyias, racionális gondolkodás csiszolása a felső tagozat középponti feladata. Arra kell képessé tenni az ifjú embert, hogy a Föld polgárává váljék, hogy saját akaratával és ítéletével önállóan bele tudjon helyezkedni az életbe, de ne váljon földhöz ragadottá.
Tizennégy és tizennyolc éves kora között abban is segíteni kell az ifjút, hogy a földi ítélőképességébe horgonyzott fantáziája újból a csillagokig emelkedhessen. Képes legyen a megismerés által átvilágítva létrehozni, formálni, teremteni. Csak ezáltal válhat teljes emberré, aki képes a gyakorlatra irányuló gondolatok megalkotására, mert lénye nem egyoldalúan intellektuális. A felső tagozat feladata egy polaritás kiegyenlítése: földivé tenni az embert, s ugyanakkor megadni a képességet ahhoz is, hogy a csillagokig szárnyaljon.

A gyermek 14 évesen érkezik a felső tagozatba. Nagyon várja a középiskolát, valami újat szeretne, új kihívást keres. Életének legnehezebb időszakát éli, soha ennyire értő szeretetre nem volt még szüksége. Fontos számára az a biztonság, amit az ismert falak, személyek jelentenek. Kívülről, látszólag kezd egy felnőtthöz hasonlítani, de néha maga is úgy érzi, mintha gyerek lenne. Gyakran hozza tudomásunkra, hogy mit szeretne tenni, kortársai annyira meghatározóak számára, hogy akár feleslegesnek is érezhetjük magunkat. Pedig ez a szúrós, tüskés lény teli van bizonytalansággal, kétellyel. Igényli a felnőtt szeretetét és komolyságát, igazán fontos dolgokban a felnőtthöz fordul.
Nyitott a világra, mindent tudni akar róla, intellektuális terhelésre van szüksége.
Valamit kutat, valamire szomjúhozik, amit nem talál meg az érzékei előtt feltáruló külvilágban. Fogékonnyá válik az eszményképek iránt, keresni kezdi földi létének okát. Szépségkereső, idealista, nehezen veszi tudomásul, hogy, amit lát, hall és egyéb érzékszerveivel tapasztal, az nem mindig olyan, mint amit elképzelt, hajlamos polaritásokban látni. ( Kint-bent, fekete-fehér.) A külső és belső világ elválnak egymástól.

Átfogó bizonytalanság érzéséből szélsőséges kirohanásokra hajlamos, gyakran tapasztaljuk a dac, a cinizmus megnyilatkozásait. Keresi a helyét, és szerepét, próbálja magát valamivel azonosnak tartani, majd egy krízis során elválasztani, s újból valami mással azonosulni. A külvilág nem ad választ egy sor kérdésre, ami lelkük mélyén érlelődik bennük, lélekben.
A serdülő keresi azt a feladatot, azt a hivatást, amivel földi küldetése értelmet nyer. A világra, rátekintő, érzelemdús, lelkesítő közeget biztosítunk az ifjak számára. Fontos a pedagógus hitelessége, aminek az alapja az önismeret, a diákok és a tantárgy szeretete. A tanár elsősorban, mint nyitott, humánus lény áll az ifjak előtt. Szakmai tudása rendkívül fontos, emellett azt kell sugároznia, hogy érdeklődik a világ iránt, ami sok szépséget, izgalmat hordoz, s megtaláljuk benne a választ kérdéseinkre. Ezért a tanítás sokszínű, több irányból közelíti meg tárgyát, s rámutat a tantárgyak közötti összefüggésekre. Egy-egy jelenséget azonban a maga mélységében tárgyalunk. A diákok képességeik és érdeklődésük szerint mélyednek el egy-egy tantárgyban.

Ezekben az években zárul le a második hétéves ciklus és nyílik meg egyben egy új hét éves életszakasz. Eddig a gyermek a természet adta tekintélyt követte, lényét a kívülről kialakított szabályok, a ritmikus időbeosztás, az utasítások formálták. A nyolcadik osztály végére érkezik el ahhoz a küszöbhöz, amelyen túl meg kell tanulnia saját belátása szerint cselekedni, a nehézségeket a maga módján, saját lehetőségei és képességei szerint áthidalni.

HOME
A WALDORF PEDAGÓGIÁRÓI
Waldorf iskola
Az Iskola áttekintése
A Waldorf iskoláról
A gyermek az 1-2-3. iskolaévben
A gyermek a 4-5. iskolaévben
A gyermek a 6-7-8. iskolaévben
A gyermek a felső tagozatban
Miért és mióta?
Művészeti oktatás
Idegennyelv oktatás
Bothmer gimnasztika
Euritmia
Iskolakert
Waldorf óvoda
A Waldorf óvodáról általában
A Waldorf óvoda alapelve
MAGUNKRÓL
Intézményünk
Történetünk
Hogy működünk
Házirend
1% Adó felajánlás
Információk iskolánkról
Óvodánk
Óvodánk bemutatása
Tevékenységeink
Jelentkezés az óvodába
Baba-mama csoport
Általános iskolánk
Alsó tagozat
1. osztály
2. osztály
3. osztály
4. osztály
Közép tagozat
5. osztály
6. osztály
7. osztály
8. osztály
Gimnáziumunk
9. osztály
10. osztály
11. osztály
12. osztály (Waldorf érettségi)
13. osztály (Állami érettségi)
MINDENFÉLE
Információk iskolánkról
Dokumentumok
KIWI Események
1% Adó felajánlás
Iratkozz fel a KIWI hírlevélre
Galéria

Keresés az oldalon…

Search

Még több találat...

Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
  • Közösségi oldalaink
Kispesti Waldorf Óvoda, Általános iskola, és Gimnázium

© 1995 | Kispesti Waldorf Óvoda, Iskola, Gimnázium | Minden Jog Fenntartva |
A honlap üzemeltetője: AttikaSites © | All Rights Reserved.

TOP
Kispesti Waldorf Óvoda, Általános iskola, és Gimnázium
  • A WALDORF PEDAGÓGIÁRÓL
    • Waldorf iskola
      • Miért és mióta?
      • Az Iskola áttekintése
        • A Waldorf iskoláról
        • A gyermek az 1-2-3. iskolaévben
        • A gyermek a 4-5. iskolaévben
        • A gyermek a 6-7-8. iskolaévben
        • A gyermek a felső tagozatban
      • Művészeti oktatás
      • Idegennyelv oktatás
      • Bothmer gimnasztika
      • Euritmia
      • Iskolakert
    • Waldorf óvoda
      • A Waldorf óvodáról általában
      • A Waldorf óvoda alapelve
  • MAGUNKRÓL
    • Intézményünk
      • Történetünk
      • Hogy működünk
      • Házirend
      • 1% Adó felajánlás
      • Információk iskolánkról
    • Óvodánk
      • Óvodánk bemutatása
      • Tevékenységeink
      • Jelentkezés az óvodába
      • Baba-mama csoport
    • Általános iskolánk
      • Alsó tagozat
        • 1. osztály
        • 2. osztály
        • 3. osztály
        • 4. osztály
      • Közép tagozat
        • 5. osztály
        • 6. osztály
        • 7. osztály
        • 8. osztály
    • Gimnáziumunk
      • 9. osztály
      • 10. osztály
      • 11. osztály
      • 12. osztály (Waldorf érettségi)
      • 13. osztály (Állami érettségi)
    • Dokumentumok
    • Galéria
  • KAPCSOLAT
    • Információk iskolánkról
    • ÍRJ NEKÜNK
  • MINDENFÉLE
    • KIWI Események
    • Dokumentumok
    • 1% Adó felajánlás
    • Iratkozz fel a KIWI hírlevélre
    • Információk iskolánkról
    • ÁLLÁSHIRDETÉSEINK
    • Galéria
  • LEGFRISSEBB
  • HOME

Facebook

X

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. Kispesti Waldorf Iskola cselló tanárt keres egyéni hangszeres oktatásra azonnali kezdéssel, fél állásban. Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.
  2. Kispesti Waldorf Gimnázium egyetemi végzettséggel rendelkező fizika szakos pedagógust keres azonnali kezdéssel, fél állásban. Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.
  3. Kispesti Waldorf Általános Iskola osztálytanítót keres 2. osztálya mellé azonnali kezdéssel. Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

ÁLLÁSHIRDETÉSEINK

bezár
  1. Kispesti Waldorf Iskola cselló tanárt keres egyéni hangszeres oktatásra azonnali kezdéssel, fél állásban. Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.
  2. Kispesti Waldorf Gimnázium egyetemi végzettséggel rendelkező fizika szakos pedagógust keres azonnali kezdéssel, fél állásban. Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.
  3. Kispesti Waldorf Általános Iskola osztálytanítót keres 2. osztálya mellé azonnali kezdéssel. Önéletrajzokat az iskolainfo@waldorfkispest.hu e-mail címre várjuk.

Waldorf-pedagógiai végzettség előnyt jelent!

bezár